Gå til innhold

er eg gal? Ka skal eg gjere?


Gjest anoreksia jenta

Anbefalte innlegg

Gjest anoreksia jenta

uffameg. Er så lei meg, orker snart ikkje mer. Alt er berre trist og dumt jo.Hater livet mitt.Har lyst å flytte, no blir eg jo snart 18 og, og då har eg jo muligheten.Orker ikkje bu her heime mer, orker ikkje all drikkinga til pappa, drikkinga kvar dag, redd for og ta med meg venner heim, redd for di skal merke det med pappa.Ikkje det at eg har så mangen venner då men.Og vist eg flytter slepper eg all maset om etinge, no må du eta, kor mykje har du ete i dag?Du er så tynn, et brødmat, drikk melk, no eter du denne middagen, ååå orker ikkje mer, ingen sjønner ingen ting jo,ååå, eg blir gal.Uff måtte berre tørke tårene mine, såg nesten ingen ting.Men det er det at vist eg hadde flyttet, hadde eg blitt berre enda mer ensam, hadde kjeda meg fryktelig, og sikkert lengta heim, desutan er eg redd for å vere aleine og.Lurer på om eg har angst eller noko eg, for eg tør ikkje vere med venner heller, vet ikkje koffor, vist eg skal ligge vekke,ombestemmer eg meg altid nor eg har komt til dei eg skal sove oss. Tenk om eg kunne hatt flyttet, fått gjort nett så eg vil, berre ete frukt, og salat, gått turer osv.Men kommer sikkert til å ombestemme meg ikjen, heilt sikkert.Desutan, kor skulle eg fått penger til å bu for meg sjølv?Hadde eg fått noko støtte frå trygde kontoret eller noko trur dåke?Siden det med pappa, at det er derfor eg må flytte?

ååå, har lyst til å dø, orker ikkje å leve mer snart.

Ver så snill å svar meg, eg trenger dåke no, er så ensam, lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

off...dette er trist å høre...prøv å tenke på noe positivt oppi dette "hullet" du er i nå!

PRØV!!!!

Finn noe positivt å tenke på!!

Tenk på at det er MANGE som har kommet ut av det helvetet du er inni nå, og tenk på at DU oxo kan klarer det!!!

DU KAN KLARE DET!!!!

*gir deg en stor og hard klem*

*tenker på deg*

"det er jo i motbakke det går oppover.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off...dette er trist å høre...prøv å tenke på noe positivt oppi dette "hullet" du er i nå!

PRØV!!!!

Finn noe positivt å tenke på!!

Tenk på at det er MANGE som har kommet ut av det helvetet du er inni nå, og tenk på at DU oxo kan klarer det!!!

DU KAN KLARE DET!!!!

*gir deg en stor og hard klem*

*tenker på deg*

"det er jo i motbakke det går oppover.."

trist å høre det med faren din i tilleg til Sf-en din..

Men jeg er sikker på at du klarer deg gjennom det, jeg har tro på deg!!!

Det skal nok gå bra med deg, slik det har gått med mange andre. Så lenge du beholder håpet, beholder du styrken til å klare det!!

tenker på deg...

klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Du kan klare dette!!!!

Har prøvd å tenke på mange gode råd jeg kan gi deg, men det er ikke så lett. Det er så mye som kan tale for å flytte hjemmefra, det er herlig å komme for seg selv. Men jeg vet at jeg aldri ville klart å bo helt alene, det kan være veldig ensomt. Og det med SF kommer nok ikke til å bli bedre, det er viktig å ha noen å stå til ansvar for. Du kan ikke tenke at du skal slippe unna alt med å flytte for deg selv. Du må jobbe for å komme ut av dette, du kan klare det.

Dette ble helt forvirrende, men jeg håper det går bedre med deg nå. Søk hjelp....

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære anoreksia jenta! Du sliter med mange vanskelige tanker og følelser. Det er ofte godt å få satt ord på ting som oppleves som kaotiske. Din SF tar mye av dine krefter, men du beskriver også at din far har et alkoholproblem- som selvsagt skaper mer uro og utrygghet for deg. Det er ofte ikke noe løsing å reise, flykte fra problemene, selv om det for mange kan være til god hjelp " å komme bort" for en periode. Jeg vil råde deg til å søke hjelp , ta kontakt med helsesøster på skolen, helsestasjon for ungdom, en lege på helsesenteret der du bor eller direkte kontakt med interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS eller Anorexia/Bulimi-foreningen-ABF som kan gi deg videre råd og informasjon om hvor du kan søke hjelp der du bor. Du kan også ta kontakt med trygdekontoret som kan gi deg svar på hvilken rett du har til evt. stønad ved å flytte for deg selv, slik at du vet mer om det dersom det skulle bli aktuelt, lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anoreksia jenta!

Korleis har du det i dag? Håper du ikkje er fullt så nedfor som du var i går.Du seier at du har lyst til å flytte heima frå så du slepp masing og kan få spise frukt og salat,og gå turar i fred og ro.Men kva anna vil du fylle livet ditt med? Går du på skule eller er du i arbeid,noko må du gjere for at livet ditt skal bli meiningsfyllt.Elles virkar det som du eigentleg synest det er greitt å bo heime.Det blir fort einsame dagar visst du skulle sete aleine i ei leilighet.Då trur eg kanskje du ville ha savna masinga til mor di.Det du seier er masing høyrest for meg ut som ei bekymra mors omsorg.Det er ikkje lett å vere mor og skulle sjå på at dattera kanskje skadar kroppen sin,og at ho ikkje greier å gjere noko for å hjelpe deg.

Eg håper du snart vil godta kroppen din slik han er,då vil det fort bli plass til andre ting i livet ditt.Tenk positivt,i morgen er det atter ein dag med nye utfordringar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...