Gå til innhold

Nakkesmerter, svimmelhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har noen spørsmål om en som har hatt nakkesmerter ca.2 ukers tid med påfølgende svimmelhet. Han jobber som data-ansvarlig i en bedrift, med mye stress og ansvar. Sene kvelder på jobb, plutselige oppringninger osv. Min teori er at dette kan være noe av årsaken. Han sier selv at det er akkurat som om det "knaker" i nakken. Har nå fått bestilt time til CT-røntgen, og det er der min bekymring kommer i bildet! Fortell litt om hva det går ut på, og om du kan se av mine beskrivelser hva du tror det kan være som feiler ham. Må vel også nevne at han hadde litt høyt blodtrykk også. Jeg ble straks bekymret når han fortalte om den sorten røntgen, og ser selvsagt for meg noe alvorlig med en gang. Kan du på noen måte berolige meg og andre??

Jupiter11

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Har hatt flere slike pasienter i min praksis. Beste behandling blir stress-reduksjon. Sannsynligvis sitter han anspent. Dette kan medføre dårlig sittestilling, økt blodtrykk, rask puls, hodepine og svimmelhet. Litt knaking i nakken betyr oftest ingenting; iallfall ikke om han ikke har utstrålende smerter ut i armer eller opp i hodebunnen. Muligens bør han sykmeldes, og lære seg (om mulig) å overføre noe av jobb-ansvaret til andre. Han bør ta kroppens signaler om stress alvorlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...