Gå til innhold

Urinveisinfeksjon og antibiotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått 8-9 dager på antibiotika, og har bare en tablett igjen. Føler meg slett ikke frisk, selv om jeg er blitt bedre, og har tenkt meg en tur til en annen lege i morgen.

Er 750 mg fordelt på 16 tabletter for lite antibiotika?

Hvis ikke antibiotika gjør meg frisk, hva skal da til??

Fortsetter under...

Skrevet

Du bør alltid be om at de sender urinprøven til dyrking, i tilfelle legen bommer på type antibiotika.

Hvis det er rett type, bør du bli bedre i alle fall i løpet av to dager, og helt symptomfri etter tre-fire.

Gå til legen og be om ny kur!

titt1365380389
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte for ikke lenge siden. Det finnes visstnok ulike typer antibiotika mot urinveisinfeksjon, og det varierer hvem av disse som virker fordi bakteriene i urinveisinfeksjon kan variere. Hvis man har brukt antibiotika mot urinveisinfeksjon tidligere kan man også bli "immun" mot tablettene slik at de ikke hjelper. Gå tilbake til legen og forklar problemet, så får du en annen type antibiotika med andre virkestoffer! Jeg gjorde dette, og de nye tablettene hjalp med en gang! Lykke til :)

Skrevet

Du bør alltid be om at de sender urinprøven til dyrking, i tilfelle legen bommer på type antibiotika.

Hvis det er rett type, bør du bli bedre i alle fall i løpet av to dager, og helt symptomfri etter tre-fire.

Gå til legen og be om ny kur!

Takker så meget for svar både fra titt og prust!

Hvis legen skriver ut en ny type antibiotika, hvor store er sjansene for at han treffer en antibiotika som virker, hvis han vet at den første ikke hjalp så mye?

Finnes det så veldig mange antibiotikatyper som er aktuelle for urinveisinfeksjon?

Hvor lang tid tar "dyrking" av urinprøven?

Skrevet

Takker så meget for svar både fra titt og prust!

Hvis legen skriver ut en ny type antibiotika, hvor store er sjansene for at han treffer en antibiotika som virker, hvis han vet at den første ikke hjalp så mye?

Finnes det så veldig mange antibiotikatyper som er aktuelle for urinveisinfeksjon?

Hvor lang tid tar "dyrking" av urinprøven?

Det er best å sende inn urinprøven å få den dyrket og resistesbestemt den før man får antibiotika. Der tar ca en uke her i Oslo.

Skrevet

Det er best å sende inn urinprøven å få den dyrket og resistesbestemt den før man får antibiotika. Der tar ca en uke her i Oslo.

Du kan jo prøve tranebærjuice eller tranebærkapsler i påvente av dyrkningsresultatet. Det hjelper meg alltid. Har ikke trengt antibiotika på mange år jeg. Akupunktur har også vist seg å ha god effekt mot urinveisinfeksjon.

Den vanligste antibiotikaen mot urinveisinfeksjon er vel Selexid tror jeg.

God bedring...og drikk MASSE!!!

Annonse

Skrevet

Du kan jo prøve tranebærjuice eller tranebærkapsler i påvente av dyrkningsresultatet. Det hjelper meg alltid. Har ikke trengt antibiotika på mange år jeg. Akupunktur har også vist seg å ha god effekt mot urinveisinfeksjon.

Den vanligste antibiotikaen mot urinveisinfeksjon er vel Selexid tror jeg.

God bedring...og drikk MASSE!!!

Jeg har prøvd tranebærkapsler, neste gang skal jeg prøve tranebærjuice, det er det eneste jeg ikke har prøvd. Men jeg har hørt at det er mer virksomt.

Selexid hjelper ikke lenger, egentlig har jeg gitt opp hele greia. Har vært ganske fin i det siste da, heldigvis :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...