Gå til innhold

Lamictal-spørsmål


Gjest annette

Anbefalte innlegg

Gjest annette

Jeg har gått på Tegretol i 2 år, men synes ikke de har så stor virkning. Gikk tilslutt på 800 mg daglig. Nå skal jeg i samråd med legen gå over til Lamictal. Han sier at man kan ta opptil 500 mg for å se om disse virker. Hva er din anbefaling rundt dette? Er det vanlig med bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg ville ikke vært så opptatt av max-dose i milligram.

Jeg ville trappet opp etter standard skjema til 200 mg. En uke senere ville jeg målt serumkonsentrasjon. Denne bør i hvert fall være over 10, helst over 15. Jeg ville justert dosen for å komme nettopp dit.

Ved ønsket effekt forblir en på denne dosen. Ved ikke tilstrekkelig effekt kan en gjøre doseendring helt til 30 mikromol/l, i enkelte tilfeller helt til 40.

Det er konsentrasjonen i blodet som teller - ikke antall mg som kommer inn gjennom munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanleg å gå på mellom 200-300mg lamictal. Undersøkelser har vist at det ikkje er forskjell om ein går på meir. men dette ertinglegen din bør vita.Og før du byrjer på lamictal mådu trappa ned den andre medisinen om du skal slutte med den heilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det er mot humørsvigninger.

lamictal vert brukt mot humørsvingninger:-)men er eigentleg ein epilepsi medisin.. kan ein delom medisiner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...