Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er nybakt mor for første gang.

Under svangerskapet ble jeg naturligvis litt varmere enn jeg hadde vært tidligere, dette skulle ifølge lege og jordmor gå over etter fødsel. Dette skjedde ikke. Ca en mnd etter fødselen så ble det bare mye værre. Jeg svetter for ingenting, koker innvendig bare jeg rører littegrann på meg som feks går opp en trapp eller stresser litt. Og dette er ikke snakk om bare litt varme, jeg brenner opp innvendig. I det siste når det har vært ganske kaldt ute, ca 10 minus så har jeg gått ute i t-skjorte med en tynn jakke over. Jeg kan ikke ha på meg mer klær enn det for da svetter jeg bort. Jeg har lagt på meg litt i forbindelse med fødselen men det kan umulig være grunnen. Jeg kjenner mennesker som er større enn meg som ikke har dette problemet ( jeg er 1.79 cm høy og veier 80 kg ) Kondisjonen min er heller ikke så ille, Så det burde ikke være problemet heller. Jeg har vært hos legen med dette problemet men de kan ikke finne ut hva som er galt, har tatt prøver for stoffskiftet men det var det ikke noe galt med. Har tatt blodprøver for de mest normale tingene men de finner ingenting.

Dette er blitt et stort problem for meg, jeg kan ikke fortsette å gå ut i 10 minus grader nesten uten klær.

Kan du hjelpe meg???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135442-varm-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er store forandringer i hormonbalansen særlig de tre første månedene etter fødsel. Trolig er det årsaken, og du må sannsynligvis ha litt tålmodighet. Varer det mer enn 4 uker til bør det taes utvidete prøver av stoffskifte og hormoner, og blodceller, samt en grundig generell helsesjekk. I mellomtiden kan du ta rikelig mengde C vitaminer og B-vitaminer; f.eks B-tonin mikstur; men aller helst Triobe som er reseptbelagt.

Det er store forandringer i hormonbalansen særlig de tre første månedene etter fødsel. Trolig er det årsaken, og du må sannsynligvis ha litt tålmodighet. Varer det mer enn 4 uker til bør det taes utvidete prøver av stoffskifte og hormoner, og blodceller, samt en grundig generell helsesjekk. I mellomtiden kan du ta rikelig mengde C vitaminer og B-vitaminer; f.eks B-tonin mikstur; men aller helst Triobe som er reseptbelagt.

Har vært veldig tålmodig, har vært slik i 7 mnd nå..men ingenting er blitt bedre....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...