Gå til innhold

Svimmelhet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært plaget av svimmelhet i det siste, og lurte litt på hva dette kunne være...

Ble sendt til EEG-undersøkelse, da jeg besvimte i en time på skolen for 10 år siden, men den testen var normal.

Legen min da, trodde det kunne være en form for epilepsi, men det ble da "motbevist" ved en EEG undersøkelse.

Ble fortalt at epileptikere sjelden merker at de får et anfall.... Det er motsatt med meg, kjenner ofte en "prikking" i huden før jeg det går rundt for meg, og jeg svimer av... Rekker av den grunn å sette meg ned, slik at jeg ikke detter i bakken og skader meg..

En kompis av meg mente at det kunne skyldes lavt blodtrykk. Jeg vet ikke jeg. Trener to ganger i uka og spiser et normalt, sunt kosthold.

Jeg bruker å bli svimmel ca. en gang i måneden, men det er sjelden jeg besvimer.

Noen anselse om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13547-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til smurfen. prikning i huden, særlig på lepper og fingre, KAN tyde på at du hyperventilerer, dvs at du ubevisst puster dypere/kraftigere, og får forskyvninger at gasser i blodet. Dette kan gi svimmelhet. Noen ganger kan det skyldes angst eller stress. Ved anfall bør du konsentrere deg om å puste mindre. Dette kan legen din lære deg. Vanlig helsesjekk hører med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13547-svimmelhet/#findComment-66177
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...