Gå til innhold

Trykk/svie over nesen

Anbefalte innlegg

For et par uker siden fikk jeg et ubehagelig trykk over nesen, som nå også har utviklet seg til litt svie. Min idé er at dette har med bihulene å gjøre. Det som setter hull på den teorien er at jeg hverken har feber, tett nese eller forkjølelse. Har aldri vært plaget med dette tidligere.

To leger er oppsøkt. Den ene mente det var tett nese, undersøkte ikke. Til det kan jeg si at jeg vet hvordan en skikkelig plombert nese kjennes.

Den andre undersøkte opp i nesen, men fant ikke noe. Sa at han ikke ante hva det var for noe og satte meg på røntgen-time.

Begge avviste bihuler på grunnlag av jeg ikke har de klassiske symptomene for dette; unntaket må være at jeg kjenner økning i smerten/trykket når jeg bøyer meg forover. Ellers føler jeg meg i grei form.

Håper jeg kan få et visst svar her, ser på dette som en mellomlanding mens jeg venter på neste besøk hos travle leger som er usikre på kryptiske sykdommer/lidelser.

Btw, tenk om man skulle leve evig med alle de (små)plager man har/får...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13548-trykksvie-over-nesen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til agony. Smerter fra bihulene behøver ikke bety at de er betente. oftest er det kun et vakum-fenomen, som gir lett trykk-følelse. Litt hovne slimhinner langt opp i nesen kan være årsak, selv om nese-pustingen forøvrig går greitt. Saltvann-skylling, eventuelt periodevis avsvellende nesespray hjelper de fleste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13548-trykksvie-over-nesen/#findComment-66188
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...