Gå til innhold

råd for å finne veien ut....


acicci

Anbefalte innlegg

Jeg, 27 år alenemor, ble i september utsatt for voldtekt. Taxituren hjem fra byen endte i et sjuskete nedlagt butikklokale med fremmede ekle menn. Jeg var i kontakt med politi, men ble anbefalt til ikke å anmelde fordi jeg hadde vært beruset på alkohol. Jeg fortrengte hendelsen, helt til jeg fikk et tilbakeslag 4 uker etterpå. Har vært sykemeldt siden og vært jevnlig til lege. Jeg husker lite fra selve voldtekten og tror jeg nå er inne i en dyp depresjon ????. Jeg sliter med absolutt alt. Likegyldighet, ensomhet, tomhet, har ikke ord for det engang. Jeg har mistet kontakten med familie og venner og beveger meg sjelden opp av sofaen. Datteren min er mye hos faren da jeg føler at jeg ikke strekker til. Nå finner jeg ikke livsgnisten og føler at problemene har vokst over hodet, får ikke puste. Hvordan skal jeg finne veien ut ?????

Legen min vet om voldtekten og fikk papirene fra legevakten, men jeg er ikke blitt tilbudt prof.psyk. hjelp. Hvordan skal jeg forholde meg ??? for jeg tror jeg trenger masssssse hjelp.

Dette ble langt, men jeg trenger råd !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger helt tydelig hjelp til dette.Du få legen til å skjønne alvoret.Han kan henvise deg til psykolog el.Du må muligens vente før du kommer dit..Imens kanskje du burde diskutert medisinsk hjelp til å klare hverdagen.Ellers kan det være lurt å skrive NHD i overskriften,slik at du fortere får svar og råd fra han.

Dess fortere du får hjelp,dess bedre.Ikke la depresjonen sette seg for dypt - krev hjelp!

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger helt tydelig hjelp til dette.Du få legen til å skjønne alvoret.Han kan henvise deg til psykolog el.Du må muligens vente før du kommer dit..Imens kanskje du burde diskutert medisinsk hjelp til å klare hverdagen.Ellers kan det være lurt å skrive NHD i overskriften,slik at du fortere får svar og råd fra han.

Dess fortere du får hjelp,dess bedre.Ikke la depresjonen sette seg for dypt - krev hjelp!

lykke til :)

ønsker fortere beskjed i fra han...... NHD ??????

Jeg har bestemt meg for å ta det opp med legen. Har fått time den 2.jan.

Men vet ikke hvordan jeg skal gå frem, eller hva jeg har krav på?????

Økonomien tåler ikke 300 kr i timepris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

ønsker fortere beskjed i fra han...... NHD ??????

Jeg har bestemt meg for å ta det opp med legen. Har fått time den 2.jan.

Men vet ikke hvordan jeg skal gå frem, eller hva jeg har krav på?????

Økonomien tåler ikke 300 kr i timepris.

Du bør absolutt få profesjonell hjelp og det raskt.

Hvordan du skal få den er avhengig av hvor i landet du bor.

Utenfor de største byene er det de psykiatriske poliklinikker som står for storparten av slik hjelp.

I de største byene finnes både privatpraktiserende spesialister og voldtektsmottak.

Prisen er 185 kr per gang inntil du får frikort ved ca. 1400 kr. i et kalenderår. I denne summen inngår bl.a. egenandel ved legebesøk og en del annet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...