Gjest nakkeplaget med migreneaura Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Diagnosen ble stilt av øyenlege for to år siden på bakgrunn av at jeg fikk synsforstyrrelser uten direkte migreneanfall. Etter en periode med søvnløshet, nakke- og hodesmerter har jeg nå fått tilbake disse synsforstyrrelsene flere ganger i uken. Det begynner med blanke flekker flere steder i synfeltet, så får jeg svarte streker/siksakkmønster rundt disse flekkene, til slutt blir det flimrende sikksakkmønster rundt hele synsfeltet. Det hele går over etter en stund. Jeg har fått det flere ganger på jobb. Er det farlig å anstrenge seg mens dette står på? Og kan det skyldes stress eller nakkesmertene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135703-migreneaura/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Litt usikker på om diagnosen er helt sikker. Det er sjelden at aura over såpass mange ganger ikke gir etterfølgende hodepine og/eller kvalme. Beskrivelsen av synsforstyrrelser kan minne om migrene-aura. Tolker det slik at nakke/hodesmertene ikke har direkte sammenheng med det andre. Stress vil forværre de fleste sykdommer: særlig nakkestivhet og stresshodepine. Typisk for stresshodepine er at en øker utover dagen; og gjerne gir hodepine mot begge deler av tinning-området. Ille stivhet i nakken kan en sjelden gang gi synsforstyrrelser. Synes det er rimelig at du kontakter øyelege påny. Kanskje bør du også få time hos en nevrolog. Fastlegen din har muligens et eget "hodepine-skjema" der du fyller ut svar på en rekke spørsmål. Er diagnosen fortsatt usikker kan legen din vurdere om det skal taes bilde av hodet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135703-migreneaura/#findComment-849617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.