vondt76 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg er en mann på 27, har alltid trent regelmessig, og er slank. Det siste halve året har jeg slitet med smerter i ve. side av brystet, samt prikking/smerter i ve. arm. Disse smertene har tiltatt de siste 4 ukene. I tillegg har jeg de siste ukene også slitet med hodepine og svimmelhet. Jeg har nå vært sykemeldt i 3 uker pga. de siste symptomene. Jeg har tatt blodprøver, CT av hodet, og har vært hos fysio. pga. stiv nakke. Dette ser ikke ut til å hjelpe. Smertene i brystet og ve. arm ser ut til å bli verre utover dagen. Noen ganger, når jeg legger meg til å sove, føles det ut som om "alt stopper", armen sovner og jeg blir selvfølgelig redd. Pulsen er stabil (60-70) når dette skjer. Våkner ofte opp med at ve. arm sover. Kan dette ha noe med hjertet å gjøre ? Det enestee jeg ikke har gjort, er ultralyd av hjertet ? Kan det ha noe med hele blodomløpet å gjøre, med symptomer som svimmelhet og prikking/smerter i arm og bryst ? Hva bør jeg gjøre ? Jeg har lyst å komme meg tilbake på jobb, og er redd for at noe kan være galt med hjertet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135740-svimmel-og-smerter-i-brystet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cbk76 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Opplever lignende symptomer selv. Periodevis har jeg vært litt svimmel og slapp i fisken, og jeg har 3-4 dager de siste 3 uker kjent prikking i hjerteregionen. Det har hjulpet å ta det helt med ro, sove lenge. Har også fundert på om det kan skyldes overbelastning av rygg - altså fysio, men er skeptisk til det når det kommer sammen med småprikking og svimmelhet. Jeg er forresten også 27 og slank, meg jeg trener relativt lite og røyker litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135740-svimmel-og-smerter-i-brystet/#findComment-846713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vondt76 Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Opplever lignende symptomer selv. Periodevis har jeg vært litt svimmel og slapp i fisken, og jeg har 3-4 dager de siste 3 uker kjent prikking i hjerteregionen. Det har hjulpet å ta det helt med ro, sove lenge. Har også fundert på om det kan skyldes overbelastning av rygg - altså fysio, men er skeptisk til det når det kommer sammen med småprikking og svimmelhet. Jeg er forresten også 27 og slank, meg jeg trener relativt lite og røyker litt. Takk svaret. Jeg tror heller ikke det hjelper så mye med fysio. Har jo allerede prøvd dette noen uker. Har vært inne på tanken om utbrenthet. Hvordan er det med deg, klarer du å jobbe når du har det slik ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135740-svimmel-og-smerter-i-brystet/#findComment-850005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Svar til Vondt76. Det er ikke noe i dine angivelser som gir mistanke om at det er ditt hjerte som er årsak til dine smerter og prikking i arm og bryst. Du sier dessuten at "det eneste du ikke har gjort, er ultralyd av hjertet. Dermed antar jeg at du har fått utført en arbeidsbelastning (arbeids-EKG) med normalt resultat, og at røntgen av brystet er normalt, samt blodprøver i orden. Det er litt tankevekkende at du har måttet oppsøke fysioterapeut p.g.a. "stiv nakke". Endel av dine symptomer kan nemlig gi mistanke om at årsaken kan sitte i ryggen/nakken, mest på høyde med halsvirvlene nr. 6-7 og evt. de øverste brystvirvlene. Det finnes noen merkelige tilstander med forandringer i de større pulsårene som går ut fra hovedpulsåre-buen oppad i brystet (bl.a. årer som fører til armene og hodet). Hvis det oppstår forsnevringer i bestemte områder i noen av disse kan det medføre det vi kaller et "stjele-syndrom", hvor blodforsyning blir "stjålet" fra en side til den andre. Imidlertid vil symptomene vanligvis være anderledes enn det du erfarer, men det kan være en (om enn ganske søkt) årsak man kan utelukke, hvis plagene fortsetter/forsterker seg, og andre diagnostiske metoder ikke avdekker annen årsak. Jeg foreslår at du i første omgang får en revurdering hos din lege, evt. får en nevrolog til å ta stilling til om plagene kan være av nevrologisk karakter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135740-svimmel-og-smerter-i-brystet/#findComment-852442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vondt76 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Svar til Vondt76. Det er ikke noe i dine angivelser som gir mistanke om at det er ditt hjerte som er årsak til dine smerter og prikking i arm og bryst. Du sier dessuten at "det eneste du ikke har gjort, er ultralyd av hjertet. Dermed antar jeg at du har fått utført en arbeidsbelastning (arbeids-EKG) med normalt resultat, og at røntgen av brystet er normalt, samt blodprøver i orden. Det er litt tankevekkende at du har måttet oppsøke fysioterapeut p.g.a. "stiv nakke". Endel av dine symptomer kan nemlig gi mistanke om at årsaken kan sitte i ryggen/nakken, mest på høyde med halsvirvlene nr. 6-7 og evt. de øverste brystvirvlene. Det finnes noen merkelige tilstander med forandringer i de større pulsårene som går ut fra hovedpulsåre-buen oppad i brystet (bl.a. årer som fører til armene og hodet). Hvis det oppstår forsnevringer i bestemte områder i noen av disse kan det medføre det vi kaller et "stjele-syndrom", hvor blodforsyning blir "stjålet" fra en side til den andre. Imidlertid vil symptomene vanligvis være anderledes enn det du erfarer, men det kan være en (om enn ganske søkt) årsak man kan utelukke, hvis plagene fortsetter/forsterker seg, og andre diagnostiske metoder ikke avdekker annen årsak. Jeg foreslår at du i første omgang får en revurdering hos din lege, evt. får en nevrolog til å ta stilling til om plagene kan være av nevrologisk karakter. Takk for svar. Beklager, men jeg tok litt i når jeg sa jeg hadde gjort alt bortsett fra ultralyd av hjertet. Jeg har ikke tatt noen bilder av brystet, kun tatt de normale blodprøvene (røde og hvite blodlegemer, sukker osv.) Vil du anbefale meg å ta noen av testene du ramset opp ? Hva skal til for å undersøke om det søkte tilfelle du skisserer, er tilfelle for meg ? Jeg kan ellers si at jeg fremdeles er sykmeldt, og svimmel. Nå har det gått minst 4 uker med denne tilstanden. Nedsatt allmentilstand, slapp, trykk i hodet, samt svimmelhet, kan dette være resultat av innsnevringer i utgående blodårer fra hjertet ? Takk på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135740-svimmel-og-smerter-i-brystet/#findComment-854244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.