Gjest grønne øyne Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei. Jeg er en 21 år gammel jente som for tiden går på risperdaltabletter. Men jeg har i grunnen merket noe rart med synet mitt før jeg begynte på dem... Men de siste dagene har vært helt enormt. Jeg klarer ikke lese teksten på tv. Jeg var på kino i dag, og klarte ikke lese teksten. Dvs, jeg klarte å lese den, fordi jeg hørte hva de sa. Men så fikk jeg låne brillene til en venninne av meg, på kinoen, og det var et helt annet syn.Jeg så teksten kjempebra, og så det mye klarere, også bildet generelt. Jeg lånte brillene ca halvparten av filmen. Nå har jeg fryktelig hodepine, fordi jeg konsentrerte meg så grådig med dette synet... Burde jeg tatt en synstest? Hva koster det? Om jeg må ha briller, hva koster det? Jeg går på trygd, og har veldig lite penger... Takknemlig for svar. Mvh Grønne øyne. PS: For halvannen ukes tid siden, tok jeg i ca en uke, små "overdoser" med pinex forte hver kveld. ( 6-7 stk ) . Kan det ha noe å si? Det kan vel ikke det, for det går vel på leveren bare? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135816-%C3%B8ye-syn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg tror ikke pinex forte har noe med synet ditt å gjøre. Du har nok helt sikkert plutselig blitt klar over hvor dårlig du ser. Det er nok en helt naturlig ting som har skjedd. Det er ikke så dyrt å få skjekket synet. Jeg har linser og er kunde ved Brilleland så jeg får synstest gratis. Så jeg vet ikke prisen. Briller er dyrt men det kommer helt an på hva styrke du må ha. Dersom du ikke ser så veldig dårlig kan du kjøpe briller på Europris o.l. Jeg vil ikke anbefale det men det går greit. En annen ting er at du kjøper ett par briller som du trives med og ikke blir lei av. Da kan du ha disse brillene lenge og bare skifte ut glassene. Jeg har ett syn på -9 og -10. Jeg betaler som regel 3.-4.000 men det er pga at glassene ikke kan masseproduseres. Har du 2-3 er det som regel mye billigere. Hvordan trygde etaten ser på støtte ang. dette. Det har jeg egentlig aldri sjekket. Man blir vandt til å betale dette når man har hatt briller siden man var 7 år. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135816-%C3%B8ye-syn/#findComment-844319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Synstest kommer mellom 1-300 kroner. Med linseavtale kan du få den gratis. Dersom du er veldig blakk (rundt eller under sosialnormen) kan du få støtte fra sosialkontoret. Mange optikere tilbyr nedbetaling på briller. Jeg gjorde det slik at jeg ba om en spesial-avtale på linser: Jeg holdte meg til dem, men hentet ut linser for bare én mnd av gangen. Fordi jeg hadde så lite penger som jeg hadde fikk jeg lov å hente ut bare én gang i mnd, men samtidig få samme rabatten som om jeg hentet ut alt en gang i halvåret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135816-%C3%B8ye-syn/#findComment-844328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.