Gå til innhold

Ang.metadon

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 40 år-begynte min stoffkarriere som 13-åring.De første årene var det amfetamin for så å gå over til et rent heroin misbruk.Etter å ha passert 30 år begynte kroppen å protestere,venene var fullstendig ødelagte,lysken vond å sette i-og muskulært fungerte det ikke da kroppen ikke ville suge opp stoffet, det rant rett og slett ut.Etter flere sykehusinnleggelser p.g.a. abcesser og blodpropper fikk jeg metadon for 4 år siden-et nytt liv begynte.Men det jeg lurer på er hva som fins av bivirkninger på metadon, noen er det jo! I legemiddelhåndboken er det fullstendig utelatt om metadon, og legen jeg har vrir seg unna spørsmålet hver gang, så nå setter jeg min lit til deg. Bør opplyse deg om at det jeg har av sykdommer er hepatitt C, ellers er helsen generell god.Håper på et klart og opplysende svar. Med hilsen Maddeliten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135833-angmetadon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Metadon er et stoff som "mimer" effekten av opioider. Men med mye langsommere effekt og mindre uttalte abstinenser. De fleste stoffmisbrukere har ingen bivirkninger, og uansett færre enn ved andre rusmidler. Noen får treg mage og trøtthet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135833-angmetadon/#findComment-849665
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...