Gå til innhold

Til Webmaster

Anbefalte innlegg

Gjest provokatøren

God morgen!

Jeg ser at du ikke likte innlegget mitt før helgen om å provosere på DOL.

Greit nok, det var kanskje et unødvendig innlegg, men det var ment som spøkefullt og lett humoristisk.

Du "sparker" litt til meg og refererer til ting jeg har skrevet før. Vil først og fremst rose deg litt for det - for det er skrevet slik at jeg ikke tror noen andre skjønner "hvem" jeg er, men likevel sånn at jeg vet hva du sikter til.

Det jeg likevel reagerer på er følgende:

For det første - du skriver at også provokatører blir såre når man poster genuine innlegg og blir møtt med kritikk.

For det andre - jeg oppfatter deg dithen at det ikke er "lov" å ta opp temaer som skaper heftig debatt.

Til det første - du kan kanskje si at det var sånn det startet. Jeg har postet flere seriøse innlegg, som har resultert i voldsom debatt, skittkasting og alt som hører til. Når man ser at selv "enkle" og genuine ting resulterer i voldsom temperatur, og for meg som forfatter oppleves som svært urettferdig og litt sårt - så er veien til det andre punktet over her kort.

Nå må jeg jo si at jeg har (hvis ikke hukommelsen min selektivt har utelatt enkeltinnlegg) ment det jeg har skrevet. Jeg har endret på personlige data, ja, fremstått som ulike personer, ja. Men jeg har vel stort sett ikke ødelagt andres, seriøse tråder.

Så om jeg da fremstår som gift og ugift, med og uten barn, mann og kvinne - hva spiller det for rolle? Jeg har tatt opp temaer som interesserer meg. Noen ganger har jeg hatt veldig klare meninger om temaet, andre ganger har jeg ønsket å få argumenter for og i mot.

Er det så galt? Jeg vet at jeg har gått over streken noen ganger (og har vel også beklaget det tidligere) når det gjelder måten å svare andre på. Selvsagt er dette fordi jeg lar meg rive med, og de gangene jeg har vært krassest har vært de gangene temaet har vært mitt hjerte nærmest.

Jeg er vel heller ikke den eneste som har latt meg provosere og hatt en krass tone.

Kort sagt, Webmaster, det jeg prøver å si er at jeg beklager innlegget jeg skrev på fredag, om det å provosere på DOL. Det var som nevnt over ment som litt humoristisk, men jeg ser jo at det ikke ble spesielt godt mottatt. Jeg beklager likeså at jeg jeg har vært svært krass mot enkeltpersoner, jeg vet som sagt at jeg har gått over streken enkelte ganger. Jeg skal prøve å skjerpe meg i måten jeg skriver på.

Men når det gjelder de trådene jeg har startet - så ser jeg i utgangspunktet ingen grunn til å beklage. Jeg mener det jeg sier, selv om jeg antar ulike identiteter.

Siden du vet hvilke tråder det er, så kan du jo evt gi meg en tilbakemelding på om du syns utgangspunktet for trådene jeg har startet var over streken. At innlegget mitt fra fredag om å provosere på DOL var dumt er vi enige om, likeså språkbruken min enkelte ganger. Det er utgangspunktet jeg spør deg om, dvs før debattene evt "tar av".

Er det lov å ta opp slike temaer generelt, det er det jeg spør om.

Jeg har under enkelte nick vært litt for åpen og fortalt for mye om meg selv, og er sånn sett lett gjenkjennelig. Jeg setter pris på om du kan gi meg tilbakemelding litt generelt, i stedet for å "oute" meg fullstendig.

Er vi venner igjen da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135835-til-webmaster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moderator

Vi er venner igjen:-)

Det er i utgangspunktet selvfølgelig helt greit å endre på fakta i innlegg, så lenge ikke intensjonen er å "lure" andre eller å involvere andre i å hjelpe en med fiktive problemstillinger. Jeg mener at det i utgangspunktet ikke har vært noe galt med hver og en av de problemstillingene du har tatt opp, men som du vet har vi reagert på den krassheten du av og til har møtt andre med.

Hvis du ønsker å drøfte dette nærmere, så foreslår jeg at vi gjør det på mail ([email protected])

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135835-til-webmaster/#findComment-844452
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...