tjorven64 Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Jeg har vært hos diverse øre-nese-hals spesialister for å sjekke om jeg har feil med luftveiene siden jeg alltid puster med kun ett nesebor. Det skifter hele tiden mellom høyre og venstre nesebor. Som 12-åring ble jeg testet for allergier uten at man kunne finne noe jeg var allergisk for. Jeg kan også nevne at jeg har blitt operert for "skjev neseskillevegg" for nesten 20 år siden, uten at det hjalp. Jeg er tett i nesa hele tiden og spesialister har ikke funnet noe feil med øre-nese eller hals nå i voksen alder heller. Min nesevegg er "rettet opp " etter operasjonen. Det jeg nå lurer på er om jeg kan lide av en eller annen form form for mat-intoleranse som irriterer slimhinnene, og hvorfor tetthet i nesen skifter hele tiden fra høyre til venstre nesebor? Jeg puster alltid tungt og innbiller meg at jeg får i meg halvparten så mye luft som jeg burde når jeg trekker pusten gjennom det ene neseboret som ikke er tett. Jeg snakker nasalt og føler meg alltid tungpustet pga. dette. Hva kan jeg gjøre for å finne ut av dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13584-tett-i-nesa-hele-livet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Kjære tjorven Jeg tror du kan se bort fra at reaksjon på mat fører til slike plager som de du beskriver. Jeg går ut fra at du er godt undersøkt siden du har vært hos flere spesialister og det er ikke stort å tilføye. Dessverre er det slik at noen sånne plager må man leve med selv om jeg forstår svært godt at stadig nesetetthet er meget plagsomt. Hvis det hjelper med nesedråper tyder det på at neseslimhinnene dine lett hovner opp og det kan igjen tyde på at du er ømfindtlig for irritanter i omgivelsene dine. HvA med røyking f.eks.? Det er noe som irriterer veldig og kan føre til stadig tetthet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13584-tett-i-nesa-hele-livet/#findComment-65969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.