Gå til innhold

blå, forfrosset?, nese

Anbefalte innlegg

Problemet mitt:

I lengre tid har jeg hatt vondt i den ene nesevingen. Antagelig har dette noe sammenheng med at jeg forfrøs nesa mi for fire år siden, ikke vet jeg. Nesen har vært øm (ikke som ved ved akne)og bare litt større på denne siden. Det kjennes som om brusken har vokst litt der det gjør vondt. Slik har det altså vært lenge, men problemet er at nå våknet jeg en morgen for en uke siden med hoven og rød/ blå nese som gjorde plagsomt vondt. Dagen før hadde jeg gått en halvtimes tur ute i minus 2 grader. (ikke veldig kaldt, nei) Jeg har ikke vært i kontakt med lege. Jeg dekker over med makeup og det er ikke plagsomt vondt nå. Nesevingen er fremdeles blå ytterst. Men så lurer jeg: Er det stor sannsynlighet for at dette skyldes forfrysning tidligere eller kan den ømme "brusk-kulen) skyldes noe annet? Og bør jeg unngå frost og kulde til nesa er normal igjen?

Ser frem til å få svar. Jeg skal nemlig på skitur med mine kjære elever i morgen...

Hilsen Gitta 31 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135869-bl%C3%A5-forfrosset-nese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er dette en lokal infeksjon, muligens kan årsaken være litt endret blodsirkulasjon etter en tidligere forfrysning. Kanskje kan du i første omgang forsøke med en lokaltvirkende antibiotika krem, f.eks Terracortril. Om problemet stadig kommer tilbake bør du kanskje få en sjekk hos en øre-nese-halslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...