Gå til innhold

Ned i vekt

Anbefalte innlegg

Gjest filiokus

Etter at jeg fikk nr 2 i august-99 har jeg sakte men sikkert gått ned ivekt. Jeg la på meg 12 kg i svangerskapet og veide rundt 62 kg da jeg ble gravid. Jeg er med i et vekststudie med sønnen min og blir derfor veid jevnlig med samme vekt. Trodde det snart ville stoppe opp, men jeg går stadig nedover. I dag er vekten på 57,7 500g mindre enn for 2 mnd siden) og alle kommenter at jeg har blitt så tynn. Jeg har skrevet inn tidliger om div. symptomer jeg har vært plaget med etter fødsel,og primærlegen min sjekker nå opp stoffskiftet mitt etter en forhøyet anti tpo prøve (de andre prøvene er innenfor normalområdet) Kan dette indikere et noe forhøyet stoffskifte over en periode?? Jeg er plaget med kalde føtter og hender, men har et indre stress som ikke står i forhold til hva som skjer utenfor meg. Jeg er ukonsentrert og rastløs og glemsom. Trener endel, men vekten burde stablilisert seg i forhold til økt muskelmasse?? Er det normalt å fortsette å gå ned i vekt slik som jeg, tiltross for at jeg spiser mye (faktisk mere enn samboeren min avogtil..) Og utifra prøvene så har jeg jo ikke i teorien forhøyt stoffskifte. (Ligger i nedre normal området) Ullevål har sagt at de ikke kan gjøre mere (men de sjekket tydelig ikke stoffskiftet) Er det mulig å finne svar på : utmattelsesfølelse, svimmelhet, halvsidignummenhet (særlig etter pulsøkende aktiviteter) i uregelmessigheter i stoffskiftet?? Kan jeg kankje endelig finne ut hva som feiler meg???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13588-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til filiokus. Slitenhet, stress og eventuelt litt depresjon kan gi slik vekttapet du beskriver. Og plagene er ikke ukjente for småbarnsmødre. Synes du skal tenke litt over om du har nok tid til deg selv, om du opplever harmoni. Om du sover godt, om du og partneren har det godt. Vektreduksjonen din er ikke alarmerende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13588-ned-i-vekt/#findComment-66173
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...