ejkn Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Hei, symtomene begynte med et blemmelignende sår over munnen, på størrelse med en 50 øring, dette har blomstret for fullt i et par dager nå, og i morrest våknet jeg med ekstremt hovne kjertler i halsreigionen, deriblant i kjertler jeg ikke har kjent hevelser før... i tillegg våknet jeg meget slapp, og føler meg ikke vell, og lurer på hva dette kan være... 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Det høres ut som om du har fått en infeksjon i lymfekjertlene. Om du kan få medisin for dette eller ei kommer vel an på om du har en bakteriell eller en virus infeksjon. Mvh 0 Siter
Gjest Marthe03 Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 jeg hadde det slik da jeg hadde kyssesyken.. kanskje du bør ta en legesjekk? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Dette er klart en infeksjon i huden. Blemmene du beskriver er typisk for hepes-infeksjon, " forkjølelses-sår". ypisk er at utslettet kommer når immunforsvaret i kroppen er nedsatt, kanskje pga andre infeksjoner eller mye stress eller sterk soling. 70-80% har smitten av Herpes 1, men bare 5-10% er plaget med tilbakevendende sår. Dersom kan kommer til med smøring av blemmene e i løpet av 1 døgn kan utbruddet minskes. Kremen er på resept. Såpass langt ut i forløpert som du er nå er det viktig å holde såret mykt, samt å hindre bakterieinfeksjon. Du kan vaske med f.eks Klorhexidein før evt vaselin. Du kan ringe legen din å få resept på f.eks Zovirax-krem som du kan ha liggende til eventuelt neste utbrudd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.