Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg har vært langvarig plaget av smerter i hele ryggen, når smertene er som værst blir jeg helt skjev og har problemer med å bevege meg. Har vært på MR undersøkelse og fått svar, men skjønner ingen ting fra beskrivelsen. Håper noen kan hjelpe meg. Dette står i røntgen beskrivelsen: Sagittale T1 og T2. Axiale GE T2-vektede snitt fra C4 ti C7. Normal benstruktur. Normalt signal fra mellomvirvelskiver og medulla spinalis. God plass i spinalkanal og rotkanal.

Sagittal T1 og T2 fra TH4 til S4. Axial GE T2 i området TH4 til TH7 og i de 3 nederste lumbale skivenivåer. Moderat høyresidig parasagitalt prolaps i nivået TH6/TH7. Lett impresjon i medulla, men bevarte væskesjikt dorsalt for medulla. Mer moderat skivedegenrasjon TH8/TH9 og TH10/TH11. Normale forhold i lumbaldelen.

Coronal T1 og STIR. Ingen artheritt.

Har også fått beskjed at jeg skal bli sendt til rikshospitalet for eventuelle kirurgiske behandlingsmuligheter. Er dette Nødvendig? Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135992-vondt-i-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...