sparta1 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei hei. Jeg har vært langvarig plaget av smerter i hele ryggen, når smertene er som værst blir jeg helt skjev og har problemer med å bevege meg. Har vært på MR undersøkelse og fått svar, men skjønner ingen ting fra beskrivelsen. Håper noen kan hjelpe meg. Dette står i røntgen beskrivelsen: Sagittale T1 og T2. Axiale GE T2-vektede snitt fra C4 ti C7. Normal benstruktur. Normalt signal fra mellomvirvelskiver og medulla spinalis. God plass i spinalkanal og rotkanal. Sagittal T1 og T2 fra TH4 til S4. Axial GE T2 i området TH4 til TH7 og i de 3 nederste lumbale skivenivåer. Moderat høyresidig parasagitalt prolaps i nivået TH6/TH7. Lett impresjon i medulla, men bevarte væskesjikt dorsalt for medulla. Mer moderat skivedegenrasjon TH8/TH9 og TH10/TH11. Normale forhold i lumbaldelen. Coronal T1 og STIR. Ingen artheritt. Har også fått beskjed at jeg skal bli sendt til rikshospitalet for eventuelle kirurgiske behandlingsmuligheter. Er dette Nødvendig? Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135992-vondt-i-ryggen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.