Gå til innhold

Fet hud i neseområdet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ømfintlig og fet hud i neseområdet. Og det er jeg rimelig lei av, da jeg har hatt det i mange år. Er blitt mye bedre det siste året, da jeg er veldig obs på å rengjøre dette. Det gjør jeg med vanlig vann, og har på vannbasertfuktighetskrem etterpå. Dette fungerer forsåvidt, men det tar veldig lang tid. Prøvde SebaMed Clearface kur, men den irriterte huden.

Jeg har svarte prikker, store porer - og når jeg klemmer ett par ganger i uken kommer det hvitt stoff ut gjennom de. Etter jeg har klemt er det bedre, helt til det stopper seg igjen.

Hørte en hudlege sa på godmorgen Norge på TV2, at ingen i dag må ha dårlig hud. I en alder av 22 håper jeg dette er sant, da jeg har slitt med dette siden tidlig ungdomsskole. Begynner heldigvis å bli frisk nå.

Også fikk jeg en kvise på nesen når jeg var 16 år, men den etterlot seg en liten myk kul. Som bare vises i rett lys - og når den blir irritert. Som noen ganger skjer. Men jeg vet den er der og jeg vil ha den vekk. Er det noen mulighet for å operere den bort uten at det blir arr? *håpe*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136011-fet-hud-i-neseomr%C3%A5det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta og unn deg en skikkelig omgang hos hudpleier. hvis du ikke har så god råd, så oppsøk yrkesskole hvis du har en i nærheten.

De kan ordne huden din, samt anbefale deg pleie og riktige produkter. Kan hende huden på nesen ikke er så fet, men kanskje overstimulert slik at den produserer mye olje.

Men jeg er ingen hudpleier. Bare elsker å gå til dem.... De er flinke og ikke veldig pushete ang produkter, men flinke veiledere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...