Gå til innhold

smerter og hevelse i bryst nesten et år etter operasjon

Anbefalte innlegg

egentligfornøyd

for to uker siden oppdaget jeg en hevelse og svake smerter i det ene brystet, dette kom etter en ukes aktivitets ferie, men jeg kan ikke huske noe spesielt slag eller liknende som kan ha forårsaket det, annet en litt mer aktivitet enn hva jeg pleier.. Da hevelsen ikke gikk ned var jeg hos legen som opererte meg, det er snart en uke siden. Hun sa hun hadde vært borti dette bare et par ganger tidligere, og at hevelsen da hadde gått ned etterhvert. Hun kjente på de og konstaterte at det ene var litt hardere og større enn det andre. Jeg fikk antibiotika og beskjed om å ta det litt med ro. Dette er altså snart en uke siden, og hevelsen har ikke gått ned, og jeg er selfølgelig ganske bekymret. Hva kan dette komme av, og hva bør jeg gjøre? Vurderer å ta de ut, så engstelig er jeg. Setter også pris på å høre fra andre med liknende erfaringer.

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Selvom du ikke sier det klart, går jeg ut fra at du har fått lagt inn brystproteser ved den tidligere operasjonen. Det høres ut som om du nå kan ha en væskeansamling rundt protesen oftest ifbm en lavgradig infeksjon. Dette forekommer svært sjelden, og kan ha sammenheng f eks m urinveisinfeksjon. Ro og antibiotika er som regel nok. Hvis du ikke har feber eller almensymptomer, behøver du ikke fjerne protesene. Blodprøver og ultralydundersøkelse kan være aktuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...