Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter mitt livs tabbe, har jeg nå lagt bak meg eleve av de værste ukene i mitt liv så langt, og har kun en uke igjen til jeg kan ta en sikker hiv test.

Både sosialt, privat og på jobb fungerer jeg ikke i det hele tatt da angsten for at jeg er hiv smittet fyller hodet mitt konstant.

Saken er den: For elleve uker siden hadde jeg munnsex med en prostituert. Helt vanvittig!

Det som gjør at jeg tror jeg nå er smittet av hiv er følgende:

- Nesten daglig våkner jeg om morgenen med stiv nakke og vondt i hodet. Jeg er øm og stiv helt ned til under skulderbladet.

Hodepinen forsvinner i løpet av dagen.

- For en uke siden hadde jeg noen dager med press i ørene.

- Jeg har tidligere vært plaget med munnsår. Etter behandling hos en homeopat, var jeg frisk fra dette et par måneder, men fikk et nytt utbrudd for fire uker siden.

-Og et spørsmål til slutt: Hvordan kjennes og ser ut en hoven lymfeknute? Fikk to "kviser" øverst i nakken som jeg fikk presset hull på og som så forsvant etter to dager. Kan dette være lymfeknuter?

Beklager det lange spørsmålet/ innlegget, men jeg går med så mange tanker surrende rundt i hodet at jeg har sterkt behov for svar på disse tingene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136018-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hoven lymfeknute kjennes mer ut som en klump under huden, og den popper ikke opp på utsiden.

Det høres på meg som du lider av stress. Og det er jo ikke så merkelig, så lenge du tenker på dette hele tiden. Neppe lett å la være, men du burde nok vurere å tenke på noen avspenningsteknikker så du slipper å ha det sånn :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136018-hiv/#findComment-846758
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg forstår at du har det vondt om dagen. Jeg kan selvfølgelig ikke si noe sikkert om risikoen du har for at du er smittet med HIV, men det er langt ifra så ille som du tror. Dine symptomer kan skyldes andre ting, og de høres egentlig ikke som typiske tidlige HIV symptomer. Kvisene dine har ikke noe med lymfeknyter å gjøre. Knytene kjenner du etter med fingertupper under aksillene, på halsen. eventyelt i lysken. De kjennes da som noe forsørrede, gjerne litt ømme knyter. Hodepinen kan skylde hva som helst, pressi ørene har ikke noe med HIV å gjøre.

En trøst til: forkomst av HIV infeksjon er så lav i Norge selv blant prostitutter. Jeg tror med andre ord ikke at du har HIV, men, som sagt er det umulig for meg å si noe sikkert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136018-hiv/#findComment-847126
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...