Gå til innhold

NHD: Bivirkninger av Efexor


Gjest cwig

Anbefalte innlegg

Begynte å ta Efexor i går kveld (75mg første uken, skal så trappes opp til 150mg), og har hatt masse bivirkninger bare av denne ene tabletten: kvalme, ekstrem svette, svimmelhet, iskalde føtter, skjelvinger, en merkelig prikking i armer og ben (kjennes ut som om armer og ben er tilkoblet strøm) + *økt* angst og uro. Vet ærlig talt ikke om jeg tørr ta en nye tablett senere i kveld (kommer nok til å gjøre det, føler med tross av *litt* bedre nå enn tidligere i dag)...

Kommer disse bivirkingene til å gi seg? Hvor lang tid vil dette ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hei!

Opplevde mye av det du beskriver, da jeg begynte på efexor. NHD svarte meg da at bivirkninger og effekt av medisinen (som kommer etter noen uker :2-6) ofte henger sammen. Dvs. at hvis du holder ut noen tøffe uker, vil virkningen svært sannsynlig komme!

Jeg vet det er jævlig mens det står på, men du må gi kroppen tid til å venne seg til medisinene!

Jeg hadde 2-3 tøffe uker, men etter det har efexoren hjulpet enormt på depresjonen min!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Opplevde mye av det du beskriver, da jeg begynte på efexor. NHD svarte meg da at bivirkninger og effekt av medisinen (som kommer etter noen uker :2-6) ofte henger sammen. Dvs. at hvis du holder ut noen tøffe uker, vil virkningen svært sannsynlig komme!

Jeg vet det er jævlig mens det står på, men du må gi kroppen tid til å venne seg til medisinene!

Jeg hadde 2-3 tøffe uker, men etter det har efexoren hjulpet enormt på depresjonen min!

Lykke til!

Ser heldigvis ut som de værste bivirkningene har gitt seg, bortsett fra uroen/angsten - som har faktisk har blitt ganske mye værre... Skulle ikke Efexor også virke mot angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Ser heldigvis ut som de værste bivirkningene har gitt seg, bortsett fra uroen/angsten - som har faktisk har blitt ganske mye værre... Skulle ikke Efexor også virke mot angst?

Det lurer jeg også på, av og til!!

Føler uroen og angsten er blitt verre av og til. Og ikke minst svettingen!

Psykiateren min mener dette sannsynligvis IKKE er tilfellet. Men en vet jo aldri....

Gi den litt mer tid, du. Og hvis ikke angsten og uroen forsvinner, må du nesten vurdere om du synes det er "verdt" å tåle dette negative, veid opp mot den positive effekten medisinen har på depresjonen!

Høres det fornuftig ut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...