Gå til innhold

Kjønnsvorter, æsj.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på om jeg kan ha fått kjønnsvorter. Hadde ubeskyttet samleie for noen måneder siden, og har i det siste merket noen ekle klumper. Har lest her at man bør gå til lege for å få fjernet dem -- men menes det da en almennpraktiserende lege? Kan jeg liksom gå til legetjenesten på Blindern og si at jeg har fått kjønnsvorter, eller må jeg gå til en gynekolog og få full sjekk og sånt? Uff, jeg syns dette er pinlig og gruer meg allerede til dette legebesøket, men vil jo bli også bli kvitt disse ekle greiene.

Håper noen vil svare/berolige meg. Syns bare dette er guffent. :o

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136098-kj%C3%B8nnsvorter-%C3%A6sj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel vanlig almenpraktiserende lege kikket på redskapen min når jeg hadde mistanke om vorter. På blinder'n til og med !

Du vil antageligvis få liniment som behandling.

Du må nok vente til at det er noe synlig der.

Ok, men vortene er synlige, så jeg får vel gjøre det snart. De gjør det på Blindern altså? Var det skrekkelig pinlig?

Takk for svar, forresten. :)

Gjest undertegner ikke

Vel vanlig almenpraktiserende lege kikket på redskapen min når jeg hadde mistanke om vorter. På blinder'n til og med !

Du vil antageligvis få liniment som behandling.

Du må nok vente til at det er noe synlig der.

vorter er virus og derfor kan de være litt vanskelig å bli kvitt, men det varierer. et alternativ er å pensle dem med et middel,dette midlet er på resept og må skrives ut av lege. ellers hvis de blir mange og større kan de skjæres bort. et annet og forholdsvis nytt alternativ er en krem som heter Aldara, men den er ganske dyr, tror den koster ca 800.1000kr, men hvis ingen av de andre alternativene funker så er det vel kanskje verdt det, det er ikke akkurat noe kult å ha vorter på kjønnsorganet..

Ok, men vortene er synlige, så jeg får vel gjøre det snart. De gjør det på Blindern altså? Var det skrekkelig pinlig?

Takk for svar, forresten. :)

Kjønnsvorter er veldig vanlig. Hvis jeg husker rett er det vel 10% som får det.

Det mest pinlige for meg var ikke akkurat vortene. Heller det at jeg måtte stå med buksene på knærne foran et fremmed menneske. Men må man så må man. Dessuten er jeg jo trygg på at legen har sett på sånt før.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...