Gå til innhold

Gikk jeg over streken her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ELSKER å pirke på gramatikken til folk, men hvis jeg ikke "kjenner" forfatteren (og vet at vedkommende tåler det), så er jeg så feig at jeg pirker anonymt, - om enn spøkefullt.

Jeg skjønte i alle fall at du spøkte/ertet godmodig.

PS! Dersom jeg har stavet feil i dette innlegget, har du min velsignelse til å pirke i vei ;)

Jeg ELSKER å pirke på gramatikken til folk, men hvis jeg ikke "kjenner" forfatteren (og vet at vedkommende tåler det), så er jeg så feig at jeg pirker anonymt, - om enn spøkefullt.

Jeg skjønte i alle fall at du spøkte/ertet godmodig.

PS! Dersom jeg har stavet feil i dette innlegget, har du min velsignelse til å pirke i vei ;)

Grammatikk er med to m-er ;)

Annonse

Synes ikke det.

I gamle dager, da/når vi hadde sekretær på jobben, kom jeg tilfeldigvis over et brev på 2-3 linjer vi skulle sende. Det var skrevet av sekretæren etter håndskrevet kladd av en selger. Jeg kommenterte at jeg syntes det var mye med 2-3 ordfeil i et så kort brev. De ble fornærmet og sure/sinte begge to.

Generelt skal en være forsiktig med å kommentere folks rettskrivning. Mange skriver inn uten å lese gjennom det de har skrevet og det kan bli noen feil.

Men når vedkommende skriver under med "skoleflink" og dette tydelig ikke er en tastefeil så synes jeg h*n bør tåle såpass.

Dersom noen slutter å skrive inn her pga slike ting er det de som har et problem, ikke du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...