Gå til innhold

Hvem kan hjelpe meg ?

Anbefalte innlegg

Jeg er en 29 år gammel tre barns mor...

Og ...ja etter tre fødsler er desverre ikke jeg og kroppen helt enig i hvordan jeg skal se ut..er ca 20 kg for tung og utallige cm for rund.Problemet er at jeg har prøvd allt innen slanking...

de fleste pulver kurer er jeg blitt syk av...

har prøvd å trene men det er ikke motiverene å trene i en sal full av unge pene kropper...

Jeg vil legge om livsstilen, gå på en slags diett men vet ikke hvem som kan hjelpe meg med det?????? fast legen?har og lest att det finns resept belagte medisiner som kan hjelpe en å bli kvitt fett og kilo.. hvor overvektig må en være for å kunne få slike?

flint

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136222-hvem-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

still5barnsmor

Etter fem barn sto jeg foran samme problemstilling som du....:-)

Jeg hadde en bmi på 31 da jeg bestemte at nok er nok...22kg mere enn på bryllupsdagen 8år tidligere bestemte jeg meg!!!

Jeg tok utgangspunkt i fedons filosofi om å spise mindre karbohydrater og mere proteiner...jeg begynte samtidig å trene (et must for å få effekt) jeg trente aerobic tre ganger i uken og det var slettes ikke bare flotte kropper det, det var alle aldre og størrelser og trøstet meg med at de fikk nå ta del i forandringen også :-)

Jeg spiste fem små måltider om dagen og bestemte meg for hva jeg skulle unne meg som helgekos..var veldig konsekvent i starten for ikke å sprekke og det holdt. Jeg tok av 12kg fra begynnelsen av februar til slutten av mars - for to år siden...Etter det har jeg mistet enda tre og har holdt vekten siden...idag har jeg en bmi på 27 og mangler bare få kg for å være innen for "normalen"

Poenget er at jeg tror ikke på slankekkur, men kosthold...derfor tok jeg et utgangspunkt, søkte på nettet til jeg fant mat som hadde riktig innhold OG som jeg følte jeg kunne leve meg videre...

Lykke til og husk at jo hardere du jobber dess større er tilfredsstillesen

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136222-hvem-kan-hjelpe-meg/#findComment-847804
Del på andre sider

Hei på deg

Jeg hadde det på samme måte som deg. Min løsning var å melde meg på et Grete Roede kurs. Der bllir du motivert og instruert og det funker.

Jeg har gått ned 14 kilo siden slutten av oktober, og jeg er ikke sulten. Hele familien spiser fremdeles det samme, jeg bare veier min del. Min trening er at jeg går raske turer 3-4 ganger i uka. Det krever ikke at du har noe ekstra utstyr, bare gode sko. Hvis du vil ha mere effekt, gå med staver. Du forbrenner minst 30 % mer.

Lykke til! Du klarer det

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136222-hvem-kan-hjelpe-meg/#findComment-848405
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...