Gå til innhold

chlamydia

Anbefalte innlegg

Hvor sikker er en Chlamydia test egentlig ? Jeg har hørt at den ikke er sikker, og er litt nervøs.

Jeg har hatt samme parner i over ett år,og jeg har sjekket meg før og var negativ. Men tingen er at jeg har veldig vond i noe jeg tror og kjennes ut som eggstokkene, og vet at chlamydia kan spre seg dit. Har også hatt kløe og svie nedtil, men det tror jeg er sopp. Har vært til gyn. for 1 mnd. siden. Testet meg for 4 mnd. siden. Hvis jeg har chlamydia har jeg hatt det i over ett år. Hvis sykdommen sprer seg til eggstokkene, hvor lang tid tar det mellom evt.smitte og eggstokkbetennelse ? Kan det ta 1 år ???

Hvis man ikke har symptomer, og ikke får eggstokkbetennelse,men har chlamydia uten å sjekke seg. Går det da ann å ha chlamydia hele livet uten at det er farlig ?

Please svar på alle spørsmål....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13628-chlamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til sivanita. Man kan regne med 10% feil ved clamydia-test. Gjentatt test styrker resultatet betraktelig. Eggleder-betennelse kan komme umiddelbart, eller flere år etter clamydia-smitte. Dersom partneren din ikke har noen plager, er Clamydia lite sannsynlig. Man kan ha clamydia i flere år uten at det er skadelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13628-chlamydia/#findComment-66196
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...