Gå til innhold

Hvor lenge kan en overleve uten å bli elsket?


Gjest Derivasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En kan overleve et vanlig langt menneskeliv (hele livet, hmm) uten å bli elsket, selv om det vil føles tungt og med et dypt savn.

Jeg tror det er viktigere å elske enn å bli elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg tror det kommer helt an på hvilke innstilling du har. Det finnes jo mange typer av kjærlighet også. Du har foreldre/barn, mann/kvinne, venner imellom, menneske/dyr. Disse går alle begge veier. Mange som føler at de ikke kan elske eller ikke blir elsket kjøper gjerne en hund for en hund elsker deg ukritisk.

Men jeg tror det å elske og bli elsket kommer helt an på mennesket og dets innstilling til livet. Og hvordan en selv oppfatter kjærlighet.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å leve sånn, ja, men det blir nok ikke et spesielt rikt og lykkelig liv.

Man kan elske noen uten å bli elsket selv, men det føles selvsagt sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...