Gå til innhold

Selvtilitt


Gjest afefvefv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Si 5 positive ting ved deg selv. Kom igjen nå, det er ikke så vanskelig.

Fokuser på alt det du har og ikke på alt det du skulle ønske du hadde. De fleste av oss har lavt selvbilde helt uten grunn. Jeg vedder trusen min på at du har masse å være fornøyd med når du tenker riktig godt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Gå inn for de tingene du vet du kan. Ikke se på de tingene du mener er feil med deg. Sjekk heller om du har; fint hår, fine negler, lange ben, fine øyne etc. Så lar du dette være utgangspunktet.

Si til deg selv at du er verd like mye som andre. Tenk at andre har mye samme problemene som deg selv. De fleste, selv om de oppfører seg aldri så selvsikkert, har problemer på ett eller annet plan. Det vil du oppdage når du blir eldre.Du vil kanskje også oppdage at de tingene du nå synes er feil med deg selv, egentlig er det som er best. Sånne ting oppdages som regel ikke før det er for sent.

Hva er det egentlig du er mest "redd" for i forhold til andre? Er du redd for å dumme deg ut, eller?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjenert med bra for det

Det viktigste er å akseptere deg selv slik du er og å jobbe med deg selv. Selv har jeg store komplekser fordi jeg er så sjenert, men har skjønt at andre ikke hater meg av den grunn - noen kan faktisk sette pris på mine kvaliteter. Kjøp selvhjelpsbøker om selvtillit. Der får du konkrete råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...