Gå til innhold

seroquel! Hjelp!


Chaos1365380623

Anbefalte innlegg

Chaos1365380623

Jeg har begynt aa ta seroquel mot angst. Har lest masse om det og kan ikke se noe om dette medikamente som behandling mot angst! Jeg har ikke schizofreni eller psykoser, saa er det riktig at jeg tar denne medisinen?? Er det noen som har erfaringer? Kan legen svare paa dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chaos1365380623

Jeg tar seroquel selv om jeg ikke er Schizofren eller psykotisk. Den fungerer fint på meg. Nå tar jeg 25mg en periode tok jeg 50mg.

Takk for svar. Du hjelper alltid Saigon=) Jeg tar 50 mg selv...man tar jo opp til 800 mg mot schizofreni. Det bare foeltes rart aa ta noe det staar antipsychotica paa naar jeg er vant til rivotril og sobril og saant. Det eneste som egentlig fungerer paa meg er nozinan...men de gir aldri det paa lang sikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Du hjelper alltid Saigon=) Jeg tar 50 mg selv...man tar jo opp til 800 mg mot schizofreni. Det bare foeltes rart aa ta noe det staar antipsychotica paa naar jeg er vant til rivotril og sobril og saant. Det eneste som egentlig fungerer paa meg er nozinan...men de gir aldri det paa lang sikt...

Jeg prøver å hjelpe der jeg kan :-)

Jeg bruker også vival når det stormer som værst.

Håper seroquel kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Takk for svar. Du hjelper alltid Saigon=) Jeg tar 50 mg selv...man tar jo opp til 800 mg mot schizofreni. Det bare foeltes rart aa ta noe det staar antipsychotica paa naar jeg er vant til rivotril og sobril og saant. Det eneste som egentlig fungerer paa meg er nozinan...men de gir aldri det paa lang sikt...

Gir de ikke nozinan på lang sikt? Det er jo også en antipsykotisk medisin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved de gamle antipsykotika som Largactil, Nozinan, Truxal, Melleril, Fluanxol osv, var det svært vanlig at en brukte disse også ved angst, men da i langt lavere doser enn ved psykose. Dette var god behandling.

med de nyere antipsykotika har ikke denne samme praksisien innarbeidet seg i like stor grad. En grunn kan være at en i mellomtiden har fått SSRI-ene som er de beste mot de fleste angstdiagnoser.

Det burde ikke være noe i veien for å forsøke nye antipsykotika mot angstlidelser. Det er virkning og bivirkninger som avgjør om pasienten totalt sett får det bedre. Du må sammen med legen din finne ut om dette er noe som hjelper deg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chaos1365380623

Gir de ikke nozinan på lang sikt? Det er jo også en antipsykotisk medisin..

Jo, jeg tror de gjoer det. men det eneste som funka skikkelig var sproeytene...og ikke pillene...og det tror jeg ikke man kan faa liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chaos1365380623

Jeg prøver å hjelpe der jeg kan :-)

Jeg bruker også vival når det stormer som værst.

Håper seroquel kan hjelpe deg.

Leste at vektoekning er en vanlig bivirkning av seroquel. Slutta aa ta dem med en gang (altsaa har ikke tatt dem i gaar og i dag). Det er saa vanskelig aa ha en spiseforstyrrelse samtidig, for det fleste medisiner vil jeg ikke ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...