Gå til innhold

Godt å ha en venn


ftmffm

Anbefalte innlegg

Det er så godt å ha en venn som forstår.

I kveld har lille broren min på 8 år vært en del på besøk hos meg. Siste gangen han kom og spurte om han fikk komme inn var jeg så trett og ville bare være alene med min venn så jeg sa nei og begrunnet det med at det var sent.

Jeg hørte et sukk fra min bror før han gikk igjen.

Jeg reagerte med at tårene strømmet på. Jeg følte meg så slem og ekkel mot han fordi jeg hørte at han ble litt lei seg for at han ikke fikk komme på besøk.

Da tårene kom prøvde jeg å skjule det for min venn fordi jeg selv syntes jeg overreagerte og tenkte at min venn i hvertfall kom til å synes at jeg overreagerte når tårene begynte å presse på.

Han merket at jeg ble lei meg og dermed sprang jeg inn på badet. Han kom etter og nektet meg å være alene. Vi ble sittende inne på badet. Jeg gråtende og han trøstende over meg. Jeg sa til han at nå måtte han da tenke at jeg er teit som overreagerer slik. Jeg fikk til svar at det tenkte han ikke i det hele tatt fordi han vet hvor følsom jeg er og hvor sterkt jeg kan reagere på ting. Det var litt godt å høre det fra han selv om jeg ikke kan tro det helt.

Det er så godt å ha en venn som forstår at man reagerer slik man gjør og hvorfor man reagerer så sterkt.

Jeg har vært veldig heldig som har møtt denne vennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ftm:-)

Skjønner at du synes det er godt at noen forstår og trøster deg når du har det vondt. Men dersom denne vennen er din tidligere behandler, så tror jeg dere er på villspor. Det mangler i såfall mye på at relasjonen mellom dere er symmetrisk - og du står i fare for å utvikle et destruktivt avhengighetsforhold til ham.

Håper det er en annen person du omtaler som vennen din denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høres ikke bra ut

Jeg er enig med frosken her i at om denne vennen er din tidligere behandler vil dette forholdet bli til en større belastning for deg enn en hjelp.

Du virker mer bundet/avhengig av dette forholdet enn det som er vanlig i et likestilt vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...