Gå til innhold

Bytte navn i folkeregisteret.

Anbefalte innlegg

Gjest SigneLise

Har ei venninne som var drittlei av å hete "Camilla" fordi så mange andre het det. Hun sa hun hadde gått til folkeregisteret og byttet det til "Camie" eller noe sånt (utales "Cæmi) Ikke noe fint synes jeg, men går det i det heletatt ann? Går det virkelig ann å hete hva som helst i dag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136516-bytte-navn-i-folkeregisteret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan skifte navn eller legge til navn. Reglene har blitt oppmyknet, men man kan ikke kalle seg selv hva som helst. Man kan feks. ikke kalle seg selv Musa eller Brilleslangen.

Espen Thoresen har tatt navnet Espen Thoresen Wærsåågoo eller lignende og det er en som har kalt seg for Harley Davidsen. Davidson fikk han ikke lov til å kalle seg fordi det var amerikansk. :P

Gjest Profilert

Man kan skifte navn eller legge til navn. Reglene har blitt oppmyknet, men man kan ikke kalle seg selv hva som helst. Man kan feks. ikke kalle seg selv Musa eller Brilleslangen.

Espen Thoresen har tatt navnet Espen Thoresen Wærsåågoo eller lignende og det er en som har kalt seg for Harley Davidsen. Davidson fikk han ikke lov til å kalle seg fordi det var amerikansk. :P

Det kommer helt an på den som tar imot søknaden(og om vedkommende har en bra dag?), det blir vurdert litt på skjønn noen ganger.

Jeg har en tremenning som har en navnekombinasjon som er unik, hun er den eneste som har det navnet.Og foreldrene fant opp navnet selv.Men verden er stor, så på verdensbasis finnes det selvfølgelig(sikkert) flere.

Det kommer helt an på den som tar imot søknaden(og om vedkommende har en bra dag?), det blir vurdert litt på skjønn noen ganger.

Jeg har en tremenning som har en navnekombinasjon som er unik, hun er den eneste som har det navnet.Og foreldrene fant opp navnet selv.Men verden er stor, så på verdensbasis finnes det selvfølgelig(sikkert) flere.

Å ha en navnekombinasjon som ingen andre har er ikke så sjeldent og vanskelig å få til da, uten å finne opp nye rare navn. Jeg har to helt "vanlige" norske navn som fornavn og er alene om kombinasjonen(får opp den standard: "Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har **** ****** som fornavn." hos SSB som man får når man er den eneste som har navnet).

Har i tillegg et uvanlig etternavn så jeg er _garantert_ den eneste her i verden som heter det jeg heter. ;-)

Å ha en navnekombinasjon som ingen andre har er ikke så sjeldent og vanskelig å få til da, uten å finne opp nye rare navn. Jeg har to helt "vanlige" norske navn som fornavn og er alene om kombinasjonen(får opp den standard: "Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har **** ****** som fornavn." hos SSB som man får når man er den eneste som har navnet).

Har i tillegg et uvanlig etternavn så jeg er _garantert_ den eneste her i verden som heter det jeg heter. ;-)

Samme her:-) Jeg har et sjeldent fornavn i tillegg til to sjeldne etternavn, så jeg er alene om navnepryden jeg også.

Annonse

Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har ..... betyr ikke at du er alene om navnet, det kan jo være opptil tre andre som heter det samme som deg. Jeg får opp samme teksten når jeg søker på mitt navn, men jeg har sett i telefonkatalogen at jeg har fått en navnesøster (hun har giftet seg til navnet).

Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har ..... betyr ikke at du er alene om navnet, det kan jo være opptil tre andre som heter det samme som deg. Jeg får opp samme teksten når jeg søker på mitt navn, men jeg har sett i telefonkatalogen at jeg har fått en navnesøster (hun har giftet seg til navnet).

Selv om det er "vanlige" navn er begge fornavnene mine lite brukt nå til dags så det finnes nok 100% sikkert ikke hverken 2 eller 1 til med den kombinasjonen nei. ;-)

Og tar vi etternavnet med er det "1000%" sikkert at ingen heter det samme noe sted i verden. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...