Gå til innhold

Gruppeterapi for de som sliter sosialt?


Gjest sosial

Anbefalte innlegg

Er det noen sted i Oslo hvor de har gruppeterapi for de som har problemer sosial (med å komme seg ut å være sosial på normal måte)? Er det bra å bli med på gruppeterapi når man sliter sosialt? Hvilken terapi er best i dette tilfellet? NHD svar meg er du snill og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan,

Jeg har det samme problemet som deg tror jeg, og lurer vel forsåvidt litt på det samme. Det eneste jeg er redd for er at det kan bli for "stigmatiserende" å samle en gjeng av oss? Jeg aner ikke, men det kunne vært en tanke å gjennomføre noe slikt. Tror angstringen har slike grupper.

Jeg bør ihvertfall gjøre noe meget snart. Har gått med dette skjult litt for lenge..

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg tror det er mye hjelp i!i gruppeterapien må en etter hvert tvinge seg til å snakke fremfor mange "skumle" fremmede folk,og i tillegg er tingene man sier svært personlige og private,slik at man nesten eksponerer seg fullstendig for resten av gruppa.selv gikk jeg i gruppeterapi. det tok mange måneder før jeg turde å si noe,og mange år før jeg sluttet. det er absolutt god trning på sosiale sammenhenger,lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...