Gå til innhold

Våren letter livet


Gjest våren er deilig

Anbefalte innlegg

Gjest våren er deilig

Er det flere enn meg som merker at det gjør godt i sinnet når våren kommer som nå. Merker at tungsinnet forsvinner. Det er så deilig. Betyr dette at jeg har vinterdepresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig: ) Jeg tror at det er slik for mange. Leste at de som bor nord i landet ikke er mer deprimerte enn andre, noe som tyder på at mørketid ikke er lik depresjon. Eksisterer diagnosen vinterdepresjon? Har ikke hørt om den.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig: ) Jeg tror at det er slik for mange. Leste at de som bor nord i landet ikke er mer deprimerte enn andre, noe som tyder på at mørketid ikke er lik depresjon. Eksisterer diagnosen vinterdepresjon? Har ikke hørt om den.

mvh

Diagnosen eksisterer - under den betegnende forkortelsen SAD (Seasonal Affective Disorder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen eksisterer - under den betegnende forkortelsen SAD (Seasonal Affective Disorder).

Ok, da lærte jeg noe nytt.

Et hav av diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finnesdetendiagnosefordet?

Diagnosen eksisterer - under den betegnende forkortelsen SAD (Seasonal Affective Disorder).

Kan den gjelde andre veien også? (Altså for de av oss som liker vinterens mørke, anonymiteten, men blir deppa når våren kommer?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den gjelde andre veien også? (Altså for de av oss som liker vinterens mørke, anonymiteten, men blir deppa når våren kommer?)

Ja, det tror jeg den kan. Poenget er vel at man har humørsvingninger som avhenger av årstidene, det være seg vinter eller vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig: ) Jeg tror at det er slik for mange. Leste at de som bor nord i landet ikke er mer deprimerte enn andre, noe som tyder på at mørketid ikke er lik depresjon. Eksisterer diagnosen vinterdepresjon? Har ikke hørt om den.

mvh

Tror kanskje at det ikke er slik at mørketid = depresjon, men at vi som allerede er deprimerte, kan bli verre om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg den kan. Poenget er vel at man har humørsvingninger som avhenger av årstidene, det være seg vinter eller vår.

Humørsvingninger som varierer med årstiden tyder vel oftest på bipolaritet hvor depresjoner er mest vanlig på nettopp vår og høst.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...