Gå til innhold

naturmiddel - bipolar - NHD


Gjest grønne øyne

Anbefalte innlegg

Gjest grønne øyne

Hei NHD.

Min mor kontaktet meg og fortalte hun hadde funnet et "naturmiddel" kalt " Empowerpuls" tror jeg, i ukebladet Hjemmet.

Det finnes ikke i helsekostforretninger, men bestilles via Cananda hvis jeg forstod henne riktig. Mamma har lest om dette, og var oppriktig engasjert.

Der står det at de gjerne samarbeider med legen du allerede har.

Jeg har diagnosene spiseforstyrrelse, anoreksi, og bipolar affektiv 2 lidelse.

i følge denne artikkelen, skulle den hjelpe også bla manisk deppressive...

Nå spør jeg deg seriøst, og håper du har tid og mulighet til å svare.

Hva mener du med slike produkter? Har du null tro på det? Med all respekt, OM du har null tro på det, er det fordi du føler og har erfaringer fra at slikt ikke hjelper, eller er det fordi du er "inngrodd" som jeg mener noen leger er, i forhold til alternativ medisin...

Min mor ble veldig glad og engasjert, og sa hun ville betale hele greiene...

hva mener du? Når man har en bipolar lidelse, MÅ man da ha "vanlige" medisiner?

Står nå på cipralex og risperdal, som jeg ikke enda har kommet opp i riktig dose...

Har prøvd ALT annet føler jeg av medisiner...

Mvh

grønne øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest my opinion

Jeg er ikke NHD og kan ikke svar for han (selv om jeg nok tror jeg aner hva han vil si om det)

Min mening er at dette er ikke brukbart i din situasjon. Bipolar lidelse må behandles med medikamenter.

Det middelet din mor leste om kan sikkert brukes som vitamintilskudd eller noe i den duren i *tillegg* til fast medisinering. Men ikke som medisin alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønne øyne

Jeg er ikke NHD og kan ikke svar for han (selv om jeg nok tror jeg aner hva han vil si om det)

Min mening er at dette er ikke brukbart i din situasjon. Bipolar lidelse må behandles med medikamenter.

Det middelet din mor leste om kan sikkert brukes som vitamintilskudd eller noe i den duren i *tillegg* til fast medisinering. Men ikke som medisin alene.

He er linken til det naturmiddelet.

http://www.truehope.com/_help/help.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

He er linken til det naturmiddelet.

http://www.truehope.com/_help/help.asp

Hei grønne øyne,

Jeg har lest innholdsfortegnelsen på linken du la ut. Det er en liste over ting som pleier å være i et godt multivitaminpreparat. Største ulikhet er relativt høye doser på B-vitamin, som skal være bra for psyken for alle.

Ta gjerne en utskrift av den med til dagligvaren eller helsekosten og betal ikke overpris for dette under et mystisk navn.

Vitaminer og mineraler er bra -anbefales! men ikke i stedet for bipolarmedisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har lest litt om dette preparatet. Det beskrives som et kosttilskudd og inneholder, slik jeg forstå det, vitaminer, mineraler og sporstoffer:

"The intervention is a broad-based nutritional supplement (Empowerplus) of dietary nutrients; primarily trace minerals and vitamins, administered in high doses. The supplement has 36 ingredients, 33 of which are natural dietary minerals and vitamins including calcium, iron, magnesium, zinc, copper, potassium (kalium), and various vitamins such as A, C, D, E, and several B vitamins.

Slik jeg leser studiene, viser de foreløpig lovende resultater som det absolutt bør forskes videre på. På det nåværende stadium tør jeg overhode ikke anbefale deg å ta dette stoffet som et alternativ til medisiner. Derimot er resultatene så lovende at jeg har stor forståelse for at du vil forsøke dem som et tillegg til nåværende medisiner. Om det virker så bra som det sies, kan du kanskje redusere nåværende medisiner på sikt.

Resultatene, publisert i meget anerkjente tiddskrift, var såpass positive at jeg ville ha vurdert å prøve de selv om jeg hadde hatt sykdommen. Ikke som et alternativ, men som et tillegg.

Det er ingen grunn til å tro at virkningen ble vesentlig andeledes om en kjøpte tilsvarende stoffer og doser på et apotek her i Norge. Om du tar med varedeklarasjonen, kan apoteket sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alternativer

Hei grønne øyne,

Jeg har lest innholdsfortegnelsen på linken du la ut. Det er en liste over ting som pleier å være i et godt multivitaminpreparat. Største ulikhet er relativt høye doser på B-vitamin, som skal være bra for psyken for alle.

Ta gjerne en utskrift av den med til dagligvaren eller helsekosten og betal ikke overpris for dette under et mystisk navn.

Vitaminer og mineraler er bra -anbefales! men ikke i stedet for bipolarmedisiner.

I tillegg til vitaminer, mineraler og sporstoffer er det listet opp noen stoffer som er kjent for å (kanskje) hjelpe mot noen psykiske plager,

glutamin, inositol, gingko biloba osv. Se f.eks.

http://www.astrazeneca.no/azmedica/cns/0101_diett.html

Noen reagerer negativt på disse stoffene. Det står heller ikke hvor mye av disse det er i empowerplus. Så et alternativ er å ta disse separat og et multivitaminpreparat separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...