Gå til innhold

Psykisk helse- 6-åring


Gjest bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Jeg har en 6 år gammel jente- og har begynt å bekymre meg litt over hennes psyke. Hun er en skikkelig reddhare på alle plan- og har

vært det siden hun var helt liten. Nå etter at hun har begynt på skolen, har hun dessuten begynnt å si at hun er dum- og at hun ønsker å

dø.(!) Hun har meget store humørsvigninger- kan være superkosete og god i det ene øyeblikket- så for å skifte til å bli helt pottesur i det

neste. Er dette vanlig for alderen, eller bør jeg kontakte psykiater, eller annet hjelpeapparat ???? Håper at noen kan svare meg på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars 6 åring!

Har en pysete sønn...han likner veldig på psyken til din datter.

Snakk med lærerne. Spør om de har merket noe. Deretter kan du gjennom helsesøster komme i kontakt med PP tjenesten eller BUP.

Ingen vits i å vente for lenge! Hun har det sikkert ikke lett, og jeg tror at 6 åringer vanligvis ikke sier at de vil ta livet av seg.

Som mor har du min fulle sympati og medfølelse. Det er så VONDT når barna ikke har det godt.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal ta dette alvorlig og be om en vurdering av jenta di.

Søkende beskriver hvordan du kan gå frem.

Det er alltid mulig å starte en utredningsprosess hos familiens allmennlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...