Gå til innhold

Irene G- om engangsstønad.

Anbefalte innlegg

Gjest tuppeline

Skal ha barn i juli og har sosial stønad nå.Er arbeidsledig.Bor sammen med barnefaren. Jeg fikk beskjed av sosialkontoret at jeg mister sosialstønaden en periode når jeg får engangsstønaden. De regnet 20 000kroner av engangsstønaden som inntekt på meg og perioden de stopper sosialstønaden tilsvarer ca 4mnd.(da jeg har 5000kr, mnd. til livsopphold og boutgifter).Jeg vet man ikke får i pose å sekk og skjønner det hvis det hadde vært engangsstønad eller 80%lønn, arb.ledighetstrygd eller engangsstønad, men sosial stønad er jo ikke å regne som inntekt(man får feks ikke lån på det o.l)så derfor lurer jeg på om de har lov å ta fra meg noe så viktig som sos.stønad når det så vidt rekker til meg.Engangsstønaden skal jo dekke behov jeg har i forhold til barnet(vogn, seng, flasker,bilstol).Har de lov til å ta fra meg mitt livsopphold i en oeriode der jeg trenger det mest!? Vi blir jo tross alt to, og det føles som jeg blir straffet for det.Har jeg andre økonomiske rettigheter utenom engangsstønaden, isåfall hva, og hvor lenge!? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13660-irene-g-om-engangsst%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tuppeline

Fordi jeg passordbeskytta dette nicket for et år siden, men har ikke brukt det så ofte.

Jeg har passordbeskytta det med stor T.Hvist du ikke bruker nicket ditt innen 60 dgr.eller noe,så blir det ikke beskytta lengre.Kansje du skal vurdere å skifte nytt passord?

Gjest tuppeline

Jeg har passordbeskytta det med stor T.Hvist du ikke bruker nicket ditt innen 60 dgr.eller noe,så blir det ikke beskytta lengre.Kansje du skal vurdere å skifte nytt passord?

Jeg bruker det ikke så ofte, så jeg bare glemmer det.Har et annet passordbeskytta nick jeg bruker ofte.:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...