Gå til innhold

Hva er galt?


lille_hjelpesløs

Anbefalte innlegg

lille_hjelpesløs

Jeg er en jente på 16 år som går første året på videregående skole. En stund nå (1-1,5 år) har jeg vært konstant sliten, hatt søvnproblemer, er mye trist, gråter meg ofte i søvn osv. Vil gjerne at dette skal slutte, men jeg vet ikke hva som er grunnen til dette eller hva jeg skal gjøre for å greie det... Jeg har gode karakterer og mange venner, men er allikevel nedfor og føler meg mye ensom.

Kan noen hjelpe meg/si meg hvorfor jeg er slik? Orker snart ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss dere har en helsesøster el. lignende på skolen kan du prøve og snakke med henne. Viss ikke ville jeg råde deg til og oppsøke en lege.

Det kan være at du er i en depresjon.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sannsynligvis er dette en depresjon.

En ganske stor del av de deprimerte har sykdommen uten at det finnes noen klar ytre balstning i miljøet.

Dessverre er det slik at en del har arvet en disposiajon for denne sykdommen. Du bør oppsøke fastlegen din for å få hjelp.

Dess lengre en depresjon får stå ubehandlet/dårlig behandlet dess vanskeligere er det å behandle den, og dess større errisikoen for at den blir varig/kronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør aller først få tatt en del blodprøver slik at du er sikker på at dette ikke skyldes lavt stoffskifte, b-vitaminmangel, jernmangel eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...