Gå til innhold

Laaaang ventetid på hjelp


Gjest tristur

Anbefalte innlegg

Gjest tristur

Jeg er deprimert, til tider veldig. Jeg sliter voldsomt med det, og er stort sett alene med 2 små da mannen min pender.

Jeg har vært hos fastlegen. Han anbefalte meg å få psykologhjelp, det vil jeg gjerne selv også. Her jeg bor er det 6-7 mnd ventetid for å komme til psykolog. Familievernkontoret kunne ikke hjelpe, da de er presset og vil prioritere par/familierelaterte saker.

Hva skal jeg gjøre nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tristur

Da må du ta til takke med det beste: antidepressiva. Det får du på dagen på apoteket.

Hvorfor er medikamenter den beste behandling? Slik jeg føler det så trenger jeg noen å snakke med, jeg trenger ikke å bli nummet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er medikamenter den beste behandling? Slik jeg føler det så trenger jeg noen å snakke med, jeg trenger ikke å bli nummet ned.

Hva med å kontakte psykiatrisk sykepleier?

Mange kommuner har psykiatrisk dagsenter hvor du kan aktivisere deg litt og snakke med ansatte og mennesker som er i samme situasjon.

Fysisk aktivitet kan hjelpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med soleil, få et skriv fra fastlegen og kontakt psykiatrisk sykepleier i bydelen/kommunen.

Det kan være vel så bra som psykolog og du kan snakke med h*n i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hva med å kontakte psykiatrisk sykepleier?

Mange kommuner har psykiatrisk dagsenter hvor du kan aktivisere deg litt og snakke med ansatte og mennesker som er i samme situasjon.

Fysisk aktivitet kan hjelpe noe.

Antidepressiva doper deg ikke ned. Forhåpentligvis virker det som det skal, og løfter stemningsleiet ditt til et mer normalt nivå.

Det kan være en grei kompromissløsning i ventetiden. Samtidig kan fastlegen din hjelpe deg med samtaler mens du venter, og hjelpe deg med kontakt med psyk. sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...