Gå til innhold

frosken, andre, om dere har tid


Gjest finnguala

Anbefalte innlegg

Gjest finnguala

Har store problemer med relasjoner og har mest lyst å dope meg, uten at jeg har noe tilgjengelig, dessverre. Psykiateren har ymtet frempå at jeg snart bør begynne å tenke på å trappe ned på sobril.

Men over til poenget: Jeg har sånne problemer i forhold til andre, spesielt nå. Jeg føler meg sviktet og klarer ikke godta at andre uttrykker at de bryr seg på sin måte. Jeg vil at de skal gjøre det slik som passer meg best...Men skjønner jo at jeg er egosentrisk og har litt problemer med å ta andres synspunkt av og til.

Psykiateren på gruppeterapien sa at jeg kunne prøve en psykoanalysegruppe i stedet for samtalegruppe (som er langt mer overflatisk) Tror du det kan være fornuftig?

Huff dette ble mye surr. Har glemt hva jeg skulle spør om. Har du noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det kan være lurt å lytte til psykiateren som leder gruppen du går i nå.

En gruppe som over lengre tid kan gi deg mulighet til å utforske relasjonene dine til andre tror jeg kan være en god ting for deg. Jeg tror deg på det du sier om ting du blir utsatt for av andre mennesker, men mener det må være nyttig og spennende for deg å forsøke å finne ut av hva ved deg selv gjør deg så "utsatt" for å oppleve slike skuffelser og krenkelser.

Har du funnet ny fastlege forresten?

Jeg tror det er viktig at du over lengre tid forholder deg til noen faste "hjelpere" - og at du forsøker å bruke dem til å hjelpe deg med å forstå hva som foregår mellom deg og andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Jeg synes det kan være lurt å lytte til psykiateren som leder gruppen du går i nå.

En gruppe som over lengre tid kan gi deg mulighet til å utforske relasjonene dine til andre tror jeg kan være en god ting for deg. Jeg tror deg på det du sier om ting du blir utsatt for av andre mennesker, men mener det må være nyttig og spennende for deg å forsøke å finne ut av hva ved deg selv gjør deg så "utsatt" for å oppleve slike skuffelser og krenkelser.

Har du funnet ny fastlege forresten?

Jeg tror det er viktig at du over lengre tid forholder deg til noen faste "hjelpere" - og at du forsøker å bruke dem til å hjelpe deg med å forstå hva som foregår mellom deg og andre mennesker.

Takk for svar!

Jeg skjønner at tidligere symptomer er i ferd med å dukke opp igjen. Har en sånn vanvittig angst for å bli forlatt og blir så kontrollerende av det. Uff..har til og med laget en scene i dag (i forhold til noen som står meg nær) og det har jeg ikke gjort på lenge.

Sitter konstant alene på kveldene og grubler så får jeg angst.

Innser at jeg må gjøre noe. Skal ut i praksis igjen neste mandag og trodde det var dumt å begynne i den psykoterapigrunnen da. Men om jeg ikke har noen å prate ordentilg med (samtalegruppen går jo ikke i dybden) så er det ikke noe bra det heller.

Ringer å bestiller time hos den nye fastlegen i morra. Og så ringer jeg gruppeterapeuten for å høre om jeg kan begynne på den psykoterapigruppen. MÅ trekke pusten dypt å ta mot til meg.

Trenger hjelp nå og kan ikke bruke vennene hele tiden. De ville blitt utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...