Gå til innhold

Hva slags medisin anbefaler dere mot angst som har få bivirkninger!


Gjest fobias

Anbefalte innlegg

Er plaga med litt sosial angst, og fobier, har fått Cipramil og no Cipralex men syntes det ødelegger sexuallysta mi, og syntest medisinen ikke virker noe særlig mot plagene mine, derfor kunne jeg tenkt meg noen råd og anbefaling på hvilken medisin som passer best for meg,det er jo så mange muligheter,jeg er mann i 30 års alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Førstevalg ved sosial fobi skal være Seroxat eller Cipralex.

Dessverre får noen seksuelle problemer slik du beskriver. En kan a prøve tillegg med en liten dose Tolvon eller Buspar til kvelden

eller

en kan skifte til Aurorix i doser på 450 - 900 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør psykologen/psykiateren din om JOHIMBIN. eg brukar dei (bittesmå, kvite pillar frå kragerø apo.) dei verkar både på sexlysta og evnen.

fåes gjennom ditt lokale apo. på resept.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør psykologen/psykiateren din om JOHIMBIN. eg brukar dei (bittesmå, kvite pillar frå kragerø apo.) dei verkar både på sexlysta og evnen.

fåes gjennom ditt lokale apo. på resept.

:)

JOHIMBIN er det noe du tar i tillegg til Cipralex, syntest sexualysta er så viktig at jeg må ha noen tips, det finns jo masse preparater å velge i markedet. Cipralexen fungerer ellers bra, jeg prøvde å avslutte nå etter et halvt års bruk, men fikk igjen mage problema jeg har plagast med i mange år,og sosialangsten Jeg er sikker på at Cipramilen og nå Cipralexen hjelper mot desse plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cipralex med tillegg av tolvon, og det er er veldig god kombinasjon for min del. Ingen bivirkninger (men de er individuelle).

Kanskje en mulighet med +tolvon, slik NHD skriver.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cipralex med tillegg av tolvon, og det er er veldig god kombinasjon for min del. Ingen bivirkninger (men de er individuelle).

Kanskje en mulighet med +tolvon, slik NHD skriver.

mvh

Du blir litt trøtt av tolvon, så må tas om kvelden, og du kan oppleve en liten "hangover"/tretthet utover dagen, men det bedrer seg etter kort tids bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...