Gå til innhold

angst


Linc

Anbefalte innlegg

Er en student på 21 år som siste halvåret har tenkt på døden hver eneste dag og er redd.

Jeg mister matlysten og skrur av mobilen min..gruer meg til å legge meg om kveldene og roter rundt med store religiøse tanker jeg aldri har hatt før.. Fikk diagnosen stress i høst etter en periode med søvnløshet og hodepine.. Har alltid hatt mye selvtillit og aldri hatt sosiale problemer, snarere tvert i mot, og for tiden ønsker jeg å vere mest mulig alene. Aner ikke hva som egentlig foregår, men føles ekkelt og rart.. det går veldig i perioder, men noen elementer som dødsangsten henger igjenn hele tider.. Alt jeg gjør blir pregete av dette og det gjør dagene tunge.. Jeg har alltid vært livsglad og utadvent men nå vet jeg ikke lenger. Blitt innseslutta og ensom. Er dette normalt? Hva skal jeg gjøre..? Trenger jeg å gjøre noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som om du trenger å få hjelp til å vurdere hva som foregår samt evt. å finne tiltak som kan hjelpe deg til å få det bedre igjen.

Har lærestedet ditt en helsetjeneste, og har du i såfall forsøkt å kontakte noen der? Ved f.eks. Universitetet i Oslo har de egen psykiatrisk-psykologisk seksjon som kan hjelpe studenter med å vurdere situasjonen samt evt. gi korttidsterapi.

Hvis studiestedet ditt ikke har en slik tjeneste, så må du kontakte fastlegen din for å drøfte situasjonen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...