tjalve Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Hei! Jeg er en mann på 29 år, som jobber innen metallindustrien. Etter å ha jobbet ved samme maskin i ca 4.5 år, så har jeg fått nakkeslitasje. Dette er påvist ved hjelp av røngtenbilder, og jeg har vært hos nevrolog. Men, jeg har fått problemer med å utføre fysisk arbeid uten å få sterk hodepine + vondt i musklene rundt nakken/skuldre,og plagene vedvarer helt til jeg har vært borte fra jobb, og har sittet i ro i en ukes tid, dvs hodepinen forsvinner etter noen dager, men straks jeg løfter noe er den tilbake. Problemet oppstår særligt ved løft rett foran kroppen.Jeg har også hatt en rekke timer med fysoterapaut, men da det ikke hjalp med massasje, og jeg ikke var svak i musklene i nakke/skulder så har jeg sluttet med fysoterapi. Jeg prøver å holde meg i form ,spinner 3 ganger i uka, men skiløping og padling har jeg gitt opp, pga hodepinen.Nå i år så har jeg vært sykemeldt ca 5.5mnd pga hodepinen/nakkeslitasjen. Er det noe jeg kan få gjort, så jeg kan utføre arbeidet mitt( trening, operasjon e.l). Eller bor jeg søke yrkesrettet attføring før jeg blir verre? Håper på svar. Mvh tjalve 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13670-hodepine-som-kommer-ved-l%C3%B8fting-foran-kroppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Kjære tjalve ! Siden du er langtidssykmeldt, må du ha kontakt med en fast lege. Du skriver også at du har blitt undersøkt hos nevrolog. Jeg tviler på om det er mye jeg kan tilføye ut fra noen opplysninger over nettet; de legene som kjenner deg og har undersøkt deg er antakelig de nærmeste å spørre. Uansett er nok dette vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13670-hodepine-som-kommer-ved-l%C3%B8fting-foran-kroppen/#findComment-66273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.