Gå til innhold

hodepine som kommer ved løfting foran kroppen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 29 år, som jobber innen metallindustrien. Etter å ha jobbet ved samme maskin i ca 4.5 år, så har jeg fått nakkeslitasje. Dette er påvist ved hjelp av røngtenbilder, og jeg har vært hos nevrolog.

Men, jeg har fått problemer med å utføre fysisk arbeid uten å få sterk hodepine + vondt i musklene rundt nakken/skuldre,og

plagene vedvarer helt til jeg har vært borte fra jobb, og har sittet i ro i en ukes tid, dvs hodepinen forsvinner etter noen dager, men straks jeg løfter noe er den tilbake.

Problemet oppstår særligt ved løft rett foran kroppen.Jeg har også hatt en rekke timer med fysoterapaut, men da det ikke hjalp med massasje, og jeg ikke var svak i musklene i nakke/skulder så har jeg sluttet med fysoterapi. Jeg prøver å holde meg i form ,spinner 3 ganger i uka, men skiløping og padling har jeg gitt opp, pga hodepinen.Nå i år så har jeg vært sykemeldt ca 5.5mnd pga hodepinen/nakkeslitasjen. Er det noe jeg kan få gjort, så jeg kan utføre arbeidet mitt( trening, operasjon e.l). Eller bor jeg søke yrkesrettet attføring før jeg blir verre?

Håper på svar. Mvh tjalve

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære tjalve !

Siden du er langtidssykmeldt, må du ha kontakt med en fast lege. Du skriver også at du har blitt undersøkt hos nevrolog. Jeg tviler på om det er mye jeg kan tilføye ut fra noen opplysninger over nettet; de legene som kjenner deg og har undersøkt deg er antakelig de nærmeste å spørre. Uansett er nok dette vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...