Gå til innhold

Hva er i veien med meg???


Gjest Er så veldig lei!

Anbefalte innlegg

Gjest Er så veldig lei!

Hei!

Jeg har et veldig stort problem,og plages med masse.

Jeg går til psykolog har nettop bynt der,men plages veldig med å åpne meg.

Og når jeg er der husker jeg ikke hva som er problemene.

jeg har en samboer og det jeg plages med går jo selvsagt utover han.

Hvis det er noe med meg som plager han,tar han det opp ned meg.

Det er mye jeg gjør som gjør det vannskelig for han å leve med meg.

Hvis han tar opp en sak for meg sier jeg (etter at jeg først blir sint,enda jeg vet han har rett) at jeg skal gjøre noe med det.

Jeg mener jeg skal gjøre noe med det,men problemet er at etter et par dager glemmer jeg det.

Alt er bare kaos i hodet mitt og jeg klare ikke å huske alle problemene. De er bare borte,det gjør meg så frustret.

Klarer ikke sortere noen ting.

Hvis jeg ikke klarer å gjøre noe med dette nå drar samboern min i fra meg.

Når vi diskuterer blir jeg så sint og prøver bare og beskytte og enda jeg vet jeg tar feil fortsetter jeg bare.

Jeg tenker ikke klart og provoser han så mye jeg klarer.

Det går til et punkt og da blir han kjempe sint,og da begynner jeg å "komme til meg selv" igjen, og sier unnskyld.

Han må bli bra sint før jeg sjønner alvoret,jeg er ikke meg selv i disse situasjonene.

Jeg kan ikke kontrolere hva jeg sier.

Truer han med å gå i fra meg,truer jeg med å ta livet mitt. Det er kjempe dårlig gjort,jeg gjør jo livet hans til et hælvete.

Men jeg er så glad i han.

Men dette ødelegger jo hele forholdet.

Hvorfor husker jeg ikke?

har problemer med å huske andre ting også, og dette skremmer meg veldig.

Jeg bynner snart å tro at jeg er gal og vurderer sykdom etter sykdom.

Har du noen anelse hva dette kan være?

Dette holder på å ødelegge meg fullstendig, og det værtste som kan skje er at samboern min kan dra fra meg.

Har du noen tps til hva jeg kan gjøre for at det sakl bli bedre?

Noen bøker jeg kan lese.

jeg kan prøve alt,jeg er desperat etter å bli bedre.

Jeg skal fortsette hos psykologen,men det komer til å ta lang tid.

hvis det finnes noen metoder jeg kan gjøre selv i tilleg.

Men det jeg mest lurer på er hva dette kommer av og hva dette er.

Setter veldig pris på svar.

Jeg må gjøre noe før jeg ikke klarer mer.

Noe må være i veien med meg,dette er jo ikke normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamamam

Jeg tror du er utslitt jeg. Derfor har du mer enn nok med å huske de dagligdagse tingene. Som hvor du bor, hvor klærne dine er osv.

Kan du ta litt ferie? Eller i hvertfall roe ned litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er så veldig lei!

Jeg tror du er utslitt jeg. Derfor har du mer enn nok med å huske de dagligdagse tingene. Som hvor du bor, hvor klærne dine er osv.

Kan du ta litt ferie? Eller i hvertfall roe ned litt?

Jeg er nokk utslitt nå ja,men dette har jeg plagdes med hele livet.Men det sliter meg veldig ut å ha det slikt.

Jeg husker godt små detaljer,og har ikke så mye problemer med det daglige tingene.

Det er mer de alvorlige tingene og problemene jeg har som jeg ikke husker.

Det er veldig vannskelig å forklare.

Men det var et godt tips,jeg har sikkert veldig godt av å roe ned litt.

Jeg blir så fortvilet og da blir jeg stresset,og det gjør ikke ting bedre.

takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det kan jo være lett å glemme problemer når en endelig får sjansen til å komme vekk ifra dem et par timer. Kan du ikke skrive ned det du tenker på når du tenker det. Da får du kansje litt tid til å reflektere over det på egenhånd, og dersom du er oppskaket så kan det hende at du da blir litt roligere når du har brukt noe tid på å skrive.

En ting til er at jeg synes ikke at du skal true med selvmord, kan du ikke heller fortelle ham at du setter pris på at han er der, uten å mase om det altså. Bare noen forslag ifra min side, nå vet jeg jo ikke mer en du skrve i meldingen så det kan jo hende at det ikke passer i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lotus-Or.

Hei,

jeg glemmer også ofte ting jeg har planlagt å si eller ting som blir sagt i forskjellige situasjoner. Jeg kan også miste helt tråden i det som foregår, og kan si i mot og krangle på nesten hva som helst. For meg er problemet at angsten blir så sterk at jeg ikke klarer noe som helst annet. Eller det kan være et stort press, f. eks. flere ting som skal gjøres samtidig (noe som igjen gir angst). Da går jeg helt i stå, og klarer ikke tenke klart.

Vet ikke om dette ble så veldig forståelig. Det jeg mener er vel bare at du slett ikke trenger være gal eller ha en annen alvorlig sykdom. Det kan hende du rett og slett opplever for stort press for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg glemmer også ofte ting jeg har planlagt å si eller ting som blir sagt i forskjellige situasjoner. Jeg kan også miste helt tråden i det som foregår, og kan si i mot og krangle på nesten hva som helst. For meg er problemet at angsten blir så sterk at jeg ikke klarer noe som helst annet. Eller det kan være et stort press, f. eks. flere ting som skal gjøres samtidig (noe som igjen gir angst). Da går jeg helt i stå, og klarer ikke tenke klart.

Vet ikke om dette ble så veldig forståelig. Det jeg mener er vel bare at du slett ikke trenger være gal eller ha en annen alvorlig sykdom. Det kan hende du rett og slett opplever for stort press for tiden.

Jeg vet ikke hva som er i veien med deg, men å prøve profosjonell hjelp er nok et løsning.

Å true noen med å ta livet sitt er VANVITTIG respektløst!

Man skal ikke true noen med sånt noe. Det gjør ting verre og du kan lage psykiske skader på han også.

Fortell Psykologen akuratt hva du føler og akuratt hva du har skrevet her. Tror han kan se mange "grunner" i dette du skrev her.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan ikke gi deg en diagnose, men lufte noen umiddelbare tanker:

1. Noe sier meg at dette har med ustabil personlighetsforstyrrelse å gjøre.

2. Noe taler for at du også dissosierer.

3. Høyt, langvarig stress gir nedsatt hukommelse.

Har du opplevd svært vanskelige ting som liten? Har en/noen voksne gjort noe med deg som de ikke burde gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...