Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I desperasjon skriver jeg til deg for å høre om det er noe vi kan ha oversett (second opinion..) Vi har en 12 år gammel gutt som har utvikla kroniske urinveisplager. Symptomene er sviing, særlig morgen og kveld, både ved, under og etter vannlating. Klager også over stikking, svie ellers også.Han har betydelige smerter ved vannlating 2-3 dager i uka, men ingen utslag ved (utallige) prøver. Forsøkt med herpesbehandling gir ikke effekt. 3 spesialister og homeopat har behandlet ham. Min teori er slimhinnene i kroppen; noe er galt. han får også ofte sår i nesa! Plages med syre i mage/tarm. Dette går på helsa løs for oss alle..og det er så fortvilte å ikke kunne hjelpe! Noen innspill/ideer? Legen hans vil nå vurdere å henvise ham til narkose og undersøkelser av urinrøret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136718-fortvilet-12-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet der er utført en del forskning på akupunktur og urinveislidelser i Bergen. Det viste seg at akupunktur hadde god effekt. Det var akupunktør Terje Alræk og professor Anders Bærheim ved universitetet i Bergen som drev denne forskningen...kanskje de kan hjelpe deg?

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

har ikke noen umiddelbar forklaring. Synes det ville vært interessant å prøve en kur med høydose C-viramin; f.eks 10g ( dvs mange ganger vanlig dose ) i 3 dager, videre 3-4g i 2-3 uker. Vitaminen skilles ut i urinveiene, og er uansett ikke skadelig. Ellers ville jeg tenkt litt på om han er i en stress-reaksjon eller er engstelig/deprimert. Hos noen barn i den alderen kan eneste tegnet på psykisk problem være "plager" fra organsystemer, som man ikke finner forklaring på. Kanskej burde han ved en anledning få sitte alene med fastlegen sin for å prate litt om dette.

har ikke noen umiddelbar forklaring. Synes det ville vært interessant å prøve en kur med høydose C-viramin; f.eks 10g ( dvs mange ganger vanlig dose ) i 3 dager, videre 3-4g i 2-3 uker. Vitaminen skilles ut i urinveiene, og er uansett ikke skadelig. Ellers ville jeg tenkt litt på om han er i en stress-reaksjon eller er engstelig/deprimert. Hos noen barn i den alderen kan eneste tegnet på psykisk problem være "plager" fra organsystemer, som man ikke finner forklaring på. Kanskej burde han ved en anledning få sitte alene med fastlegen sin for å prate litt om dette.

Hei,hadde de sammen problemene selv for noen år siden.Etter år med undersøkelser fikk jeg til slutt råd om å prøve tranebær kapsler (fåes på helsekost) Har hatt det ganske bra siden og det er nå 7 år siden =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...