Gå til innhold

Hva slags behandling?


Gjest karl  martin

Anbefalte innlegg

Gjest karl  martin

hei,

Jeg lider av angst i perioder. Dvs at det slår ut enkelte dager bare. Det er ikke panikkangst, men en angst som gjør at jeg får en masse tankekjør og irrasjonelle tanker. Tankene kan være fulle av frykt (f.eks for å miste hun jeg elsker) eller det kan være stygge tbaker som sier til meg at jeg bør holde meg unna den eller den etc etc...Tankene "lurer" meg med andre ord.

Jeg kaller dette angst eller en form for anspenthet, nervøsitet. Det gjør utrolig vondt, særlig når jeg kjenner jeg blir lammet følelsesmessig der og da. klarer ikke si til min elskede der og da at jeg er gla i henne, men når angsten er borte igjen, da klarer jeg si det, for da er alt som før. Jeg blir så lammet.

Hva kan jeg gjøre? Jeg har nå kommet til det skritt at jeg bør oppsøke hjelp. Men skal jeg oppsøke psykiater eller psykolog? Og bør jeg sjekke med disse om de har god greie på angstbehandling?

Håper noen kan svare meg. Hva heter forresten denne type angst jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du sagt til din kjære hvordan du har/får det?

lykke til med å søke hjelp.

er det en spesiell grunn til at du får angsten tror du?noe spesiellt du går og grubler på eller har opplevd e.l?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...