Gå til innhold

Svimmelhet/kvalme/hodepine/trykk bak øyne&nese

Anbefalte innlegg

For litt over to uker siden opplevde jeg mens jeg var ute og handlet at jeg ble svakt svimmel. Ikke slik at jeg hadde balanseproblemer, men nok til at jeg kjente det var ubehagelig å fokusere osv.

I løpet av dagen/kvelden kjente jeg også antydninger til lett kvalme og hodepine. Siden da har jeg slitt med disse problemene av og på: lett svimmelhet, kvalme, hodepine (først og fremst i form av et til tider sterkt press bak øynene og nesen/neseroten).

Jeg oppsøkte lege forrige tirsdag, dvs. fem dager etter første "svimling", hvor det ble tatt blodprøve. Denne var helt fin, og legen spekulerte i om det kunne være psykosomatisk (har hatt eksamen + kjæresteproblemer i samme periode) eller evt. virus på balansenerven. Legen ba meg ta noen Ibux og regnet med det kom til å gå over.

Så har dog ikke skjedd. Jeg hatt hatt et par dager hvor jeg nesten ikke har kjent symptomer, men andre dager har jeg hatt tidvis intens hodepine (både "vanlig" men spesielt i form av ovennevnte trykk) og alle de andre nevnte ubehagene.

I dag mens jeg satt på bussen var trykket bak øynene og nesen så sterkt at det føltes som om noe skulle "sprenges". Ganske så ubehagelig og bekymringsfullt...det er lett å begynne å spekulere i hjernesvulst når trykket føles så sterkt og hele tiden opptrer på samme sted og med svimmelhet.

(jeg er mann, 28 år)

Hva tror du?

Jeg kommer til å oppsøke lege igjen, evt. legevakt hvis ting blir for ille, men det hadde vært greit med en "second opinion".

-d-

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære digi !

Hver for seg er alle dine symptomer nokså uspesifikke, så det synes rimelig å overveie de alternativene som din lege har antydet. Når symptomene vedvarer, vil det være rimelig å oppsøke samme lege igjen for ny vurdering - kanskje en CT av hodet eller henvisning til nevrolog kan være aktuelt.

Fortsatt kan de antydede alternativ meget vel være riktig, men andre muligheter bør utredes når dette vedvarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...