Gå til innhold

Førerkort dekket av trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor skulle trygdekontoret dekke noe sånt, lurer jeg på???

Stønad til bil er til for å avhjelpe noe av funksjonshemmedes problemer i hverdagen.

De som oppfyller vilkårene for å få stønad til bil, og samtidig har dårlig økonomi (f.eks pga lav trygd) kan få stønad til kjøreopplæring.

Stønad til bil er til for å avhjelpe noe av funksjonshemmedes problemer i hverdagen.

De som oppfyller vilkårene for å få stønad til bil, og samtidig har dårlig økonomi (f.eks pga lav trygd) kan få stønad til kjøreopplæring.

Førerkortopplæringen er ikke behovsprøvd så man kan være millionær og likevel få det dekket.

Jeg kjenner et par :o)

Førerkortopplæringen er ikke behovsprøvd så man kan være millionær og likevel få det dekket.

Jeg kjenner et par :o)

Etter de gamle reglene betalte man da samme prosentvise egenandel på kjøreopplæringen som på bilen. Er dette endret med de nye reglene?

Annonse

Etter de gamle reglene betalte man da samme prosentvise egenandel på kjøreopplæringen som på bilen. Er dette endret med de nye reglene?

Jeg sjekket trygdeetaten i stad og da sto det at kjøreopplæringen ikke var behovsprøvd hvis man hadde fått godkjent bil.

Jeg betalte 50 kr, tilsammen, i egenandel for kjøretimene og teorikurset for 100 år siden så ting har nok blitt forandret flere ganger de siste årene :o)

Nei, jeg sjekket engang til og jeg hadde lest feil. Den er behøvsprøvd.

Men når bil og opplæring er behovsprøvd, er det bare inntekten som teller da eller teller formuen også.

Kjenner folk som har fått erstatninger i millionklassen som får bil likevel.

Misforstå meg ikke, jeg bare lurer. Jeg unner alle som trenger det en bil :o)

Nei, jeg sjekket engang til og jeg hadde lest feil. Den er behøvsprøvd.

Men når bil og opplæring er behovsprøvd, er det bare inntekten som teller da eller teller formuen også.

Kjenner folk som har fått erstatninger i millionklassen som får bil likevel.

Misforstå meg ikke, jeg bare lurer. Jeg unner alle som trenger det en bil :o)

Det er behovsprøvd mot inntekt.

Annonse

Iofs mer enn det også, dersom man har barn.

Man skal være fattig for å få hjelp og det er ikke alltid like riktig.

Jeg liker ikke egenandeler på hjelpemidler, de synes jeg skal være gratis for de som trenger det. Slik som det er nå sitter noen akkurat midt i mellom og har ikke råd og det blir helt feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...