Gå til innhold

Slankepiller


Chaos1365380623

Anbefalte innlegg

Chaos1365380623

Jeg har a-typisk bulimi, men er nesten overvektig. Har en BMI paa 23...er det noe sjangs for at jeg kan faa resept paa slankepiller av en psykiater/lege...eller gis de absolutt ikke naar pasienten har sf. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Til Chaos

Hei Chaos!

For å få slankepiller, så må du ha en BMI som er over 30

Du har i allefall normalvekt i følge BMI din, så hva i all verden skal du med slankepiller...Du som ikke er i nærheten til grensa for overvekt en gang

Tror heller ikke at dem gir disse pillene til personer som sliter med SF, hvis din lege vet at du gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankepiller gis absolutt ikke til personer med sf. Gis dessuten kun til personer med BMI over 30. Med BMI på 23 er du ikke overvektig, det er jo mellom 20 og 25 som er normalen. Så du er helt fin! Du må bare lære deg å tro det, jobb med å bli frisk av sf'en din.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest variasjon

Slankepiller gis absolutt ikke til personer med sf. Gis dessuten kun til personer med BMI over 30. Med BMI på 23 er du ikke overvektig, det er jo mellom 20 og 25 som er normalen. Så du er helt fin! Du må bare lære deg å tro det, jobb med å bli frisk av sf'en din.

Lykke til!

Tja, vel, det kommer til slutt an på legens vurdering.

En slektning av meg med bmi på 22 fikk utskrevet reduktil for noen mndr siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest variasjon

Tja, vel, det kommer til slutt an på legens vurdering.

En slektning av meg med bmi på 22 fikk utskrevet reduktil for noen mndr siden.

Dessuten kan reductil faktisk *hjelpe* folk med sf(overspising/bulimi) til å få orden på matinntaket.. for dem som ikke vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chaos1365380623

Hei Chaos!

For å få slankepiller, så må du ha en BMI som er over 30

Du har i allefall normalvekt i følge BMI din, så hva i all verden skal du med slankepiller...Du som ikke er i nærheten til grensa for overvekt en gang

Tror heller ikke at dem gir disse pillene til personer som sliter med SF, hvis din lege vet at du gjør det

takk for svarene!!! Vet at jeg hoeres ut som klisjeen av en sf'er...(og hater det!!)...men er det virkelig umulig aa faa tak i disse medisinene...!!!! Jeg er virkelig saa desperat at jeg ville gaatt paa speed om jeg kunne for aa gaa ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chaos1365380623

Tja, vel, det kommer til slutt an på legens vurdering.

En slektning av meg med bmi på 22 fikk utskrevet reduktil for noen mndr siden.

Hmm...dette hoeres jo litt mer lovende ut da...jeg kan jo alltids proeve aa overbevise legen...er vanligvis ganske flink til det=) (man maa jo vaere flink til noe...) tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Chaos

takk for svarene!!! Vet at jeg hoeres ut som klisjeen av en sf'er...(og hater det!!)...men er det virkelig umulig aa faa tak i disse medisinene...!!!! Jeg er virkelig saa desperat at jeg ville gaatt paa speed om jeg kunne for aa gaa ned i vekt...

Hva med å fokusere på noe annet enn å gå ned i vekt ved hjelp av slankepiller?

Vet at det høres vanskelig ut, men det er ikke noe vits i å prøve slankepiller når det er mest sansyneligvis at man går opp i vekt igjen av dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Variasjon

Dessuten kan reductil faktisk *hjelpe* folk med sf(overspising/bulimi) til å få orden på matinntaket.. for dem som ikke vet det.

Ja,men da må man jo som regel være overvektig i tillegg. Å ha en BMI på 23 er ikke å være overvektig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chaos1365380623

Hva med å fokusere på noe annet enn å gå ned i vekt ved hjelp av slankepiller?

Vet at det høres vanskelig ut, men det er ikke noe vits i å prøve slankepiller når det er mest sansyneligvis at man går opp i vekt igjen av dem....

ja...men jeg gaar like mye opp igjen i vekt av aa kaste opp. Orker ikke aa overspise og kaste opp hele tiden mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vel, det kommer til slutt an på legens vurdering.

En slektning av meg med bmi på 22 fikk utskrevet reduktil for noen mndr siden.

Den legen burde vært fratatt retten til å praktisere som lege!

Reductil skal IKKE gis når man har (hatt) alvorlige spiseforstyrrelser og/eller psykisk sykdom. Og ikke til folk med normal BMI, kun ved reell overvekt (BMI over 30, eller i spesielle tilfeller der man har BMI over 27, hvis man også har overvektsrelatert sykdom, som fx diabetes 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...men jeg gaar like mye opp igjen i vekt av aa kaste opp. Orker ikke aa overspise og kaste opp hele tiden mer.

Søk hjelp for spiseforstyrrelsen og det som ligger bak den, fremfor å fokusere på å gå ned i vekt, når du helt klart ikke har behov for akkurat det.

www.iks.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chaos1365380623

Hva får deg til å føle at du er overvektig?

Jeg er kanskje ikke saa fryktlig overvektig. Vil bare ikke spise. Vet ikke...noen ganger tror jeg det bare er en annen form for selvskading...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...