Gå til innhold

Skabb jeg aldri blir kvitt!


Gjest Gurimahula

Anbefalte innlegg

Gjest Gurimahula

Nå har jeg prøvd Nix krem to ganger, men det hjelper ikke. Står at man skal vaske klær på 60 grader, men alle klærene mine tåler jo ikke det! Hva annet kan jeg gjøre for å få bort skabben fra klærene mine? Setter skabben seg i madrasser og dyner? Har nå kjøp Benzylbenzoat og skal prøve med det. Noen som har tips til meg? *fortvilet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har hatt det...

Har man fått skabb så er det vanskelig å bli kvitt det!

Man MÅ vaske/rense alt tøy,dyner lufte madrasser (sett di på verandaen når det er kalt hvis det er mulig).Noe kan kanskje fryses ned i fryseren.

Vi fikk skabb en gang vi var barn husker det ble mye styr ut av det.Måtte også fortelle det til venner vi var mye sammen med så de fikk mulighet til å bli kvitt det før det fikk satt seg skikkelig.

Veldig flaut selv om det ikke har noe med renslighet å gjøre.

Viktig at man smører hele seg alle kriker og kroker.Ta ikke på tøy før salven har trengt skikkelig inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimahula

Har man fått skabb så er det vanskelig å bli kvitt det!

Man MÅ vaske/rense alt tøy,dyner lufte madrasser (sett di på verandaen når det er kalt hvis det er mulig).Noe kan kanskje fryses ned i fryseren.

Vi fikk skabb en gang vi var barn husker det ble mye styr ut av det.Måtte også fortelle det til venner vi var mye sammen med så de fikk mulighet til å bli kvitt det før det fikk satt seg skikkelig.

Veldig flaut selv om det ikke har noe med renslighet å gjøre.

Viktig at man smører hele seg alle kriker og kroker.Ta ikke på tøy før salven har trengt skikkelig inn i huden.

Hei! Takk for svar!

Jeg har hatt sex-partnere som ikke har blitt smittet enda vi har delt seng i opp til en uke. Jeg har ikke mulighet til å lufte madrassen min. Vet du hvor lang tid det tar før skabben på tøyet dør av seg selv? Kan jeg eventuelt bare la tlyet henge til den dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har hatt det...

Hei! Takk for svar!

Jeg har hatt sex-partnere som ikke har blitt smittet enda vi har delt seng i opp til en uke. Jeg har ikke mulighet til å lufte madrassen min. Vet du hvor lang tid det tar før skabben på tøyet dør av seg selv? Kan jeg eventuelt bare la tlyet henge til den dør?

http://avd.rikshospitalet.no/hps/pasientinformasjon/skabb.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke mulighet til å behandle de andre i familien, da de er eldre og uføre. Har hatt skabb i så lenge som ett år nå. De andre i husstanden klør ikke, så de kan da ikke være smittet?

Er du sikker på at du faktisk har skabb fremdeles? Kløen kan sitte igjen psykisk. Om du faktisk har gått så lenge uten å bli kvitt den bør du kanskje oppsøke fastlegen og få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duppedott

Jeg er klar over det. Har latt det gå flere mnd melom hver gang.

Forklar meg gjerne hva skabb egentlig er,og hva det gjør med kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimahula

Er du sikker på at du faktisk har skabb fremdeles? Kløen kan sitte igjen psykisk. Om du faktisk har gått så lenge uten å bli kvitt den bør du kanskje oppsøke fastlegen og få hjelp.

Ja, jeg er sikker. Får stadig utslett og slike blemmer man kan få av skabb. Har påvist at det er skabb jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klør ved tanken på skabb

husker vi fikk skabb etter hyttetur hos en kamerat da vi var barn,det klødde no innmari og særlig om natta da skabben er veldig glad i varme.Jeg fikk til og med skabb helt opp til haka noe som er ytterst sjelden,da måtte jeg til spesialist for å få bekrefta at det var skabb han fant en skabb gang og tok ut et dyr som han la under et mikroskop sånn at vi fikk se og du kan tro det klødde etterpå!ble heldigvis kvitt det etter andregangs behandling med krem men husker ikke navnet på den.Håper du blir kvitt skabben snart da det er fryktelig å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimahula

husker vi fikk skabb etter hyttetur hos en kamerat da vi var barn,det klødde no innmari og særlig om natta da skabben er veldig glad i varme.Jeg fikk til og med skabb helt opp til haka noe som er ytterst sjelden,da måtte jeg til spesialist for å få bekrefta at det var skabb han fant en skabb gang og tok ut et dyr som han la under et mikroskop sånn at vi fikk se og du kan tro det klødde etterpå!ble heldigvis kvitt det etter andregangs behandling med krem men husker ikke navnet på den.Håper du blir kvitt skabben snart da det er fryktelig å ha.

Hei

Fikk se skabben under mikroskop jeg også. Nå har jeg kokevaskes det som kan kokevaskes, lagt klær i fryseren og satt ut madrassen på balkongen. I tillegg til det har jeg smurt meg inn med Nix atter en gang. Kommer til å smøre meg inn på nytt i morgen for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Fikk se skabben under mikroskop jeg også. Nå har jeg kokevaskes det som kan kokevaskes, lagt klær i fryseren og satt ut madrassen på balkongen. I tillegg til det har jeg smurt meg inn med Nix atter en gang. Kommer til å smøre meg inn på nytt i morgen for å være på den sikre siden.

vi får håpe det beste nå og tro at du blir kvitt skabben.ønsker deg lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Vet ikke om det fungerer på skabb, men jeg hadde prøvd å fryse klærene. Lagt dem i fryseren i ett par-tre dager. Det hjelper iallefall på de fleste andre udyr du kan få.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...