Gå til innhold

NHD/andre?Efexor- Mere angst, og nedtur midt på dagen...


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Har brukt efexor depot et halvt års tid. Er oppe i 450 mg. Det har absolutt fungert bra på depresjon, men mht angst og uro, føler jeg det motsatt! Det har økt, tør jeg påstå! MYE svetting, nervøsitet og sosial uro også...

1) Kan dette være et resultat av efexoren?

Tvangstankene (som omhandler eksistensielle/tids- og livs"spørsmål") har dessverre ikke forandret seg.

Jeg har de siste ukene merket at jeg får en veldig nedtur om ettermiddagen, kanskje 5-7 timer etter jeg har tatt medisinen. Det arter seg som mye depresjon, tungsinn, og svær klump i magen. Det er IKKE innbilning, tør jeg påstå! Det gjør veldig vondt.

(Det kommer seg igjen om kvelden...)

2) Kan også dette være en bivirkning(kronisk eller forbigående) av efexor?

NHD eller andre: Noen som har opplevd noe liknende/ har erfaringer eller råd? Er dette medisinen sin "feil"?

Jeg har lyst å foreslå til psykiater å overlappe til f.eks zoloft eller fontex.

Synspunkter?

Er svært takknemlig for svar!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

quietus_crusader

Jeg brukte Efexor en stund med god effekt på depresjonen. Har nå byttet til en SSRI som virker bedre på angsten ouroen enn Efexoren gjorde. Dog ble jeg kvitt panikkangsten på Efexor.

Hadde en del opp og ned på Efexor på godt og vondt. Men hadde ikke blitt kvitt depresjonen uten den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...